Inquire-Based Science Education in General and Inorganic Chemistry
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10194418" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10194418 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/konference13/2013/05/21/rozdeleni-do-sekci/" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/konference13/2013/05/21/rozdeleni-do-sekci/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Badatelsky orientovaná výuka se zaměřením na obecnou a anorganickou chemii
Original language description
Příspěvek přináší stručný popis metody badatelsky orientovaného vyučování (BOV) a nabízí ji jako možnost řešení některých problémů spojených s výukou přírodovědných předmětů. Výsledky mnohých výzkumů, prováděných v posledních letech u nás i v zahraničí naznačují, že obliba přírodních věd u žactva klesá, a také úroveň jejich znalostí a dovedností nedosahuje požadované úrovně. Žáci jsou při vyučování seznamováni s pojmy a fakty, velká část z nich však nechápe principy popsaných dějů. Obecně tak dosahují lepších výsledků při prokazování svých znalostí, než při jejich využívání a samostatném řešení problémů. V příspěvku jsou probrány výzkumné otázky připravované disertační práce a zamýšlené metody výzkumu související se zaváděním aktivit splňujících principy BOV do výuky chemie.
Czech name
Badatelsky orientovaná výuka se zaměřením na obecnou a anorganickou chemii
Czech description
Příspěvek přináší stručný popis metody badatelsky orientovaného vyučování (BOV) a nabízí ji jako možnost řešení některých problémů spojených s výukou přírodovědných předmětů. Výsledky mnohých výzkumů, prováděných v posledních letech u nás i v zahraničí naznačují, že obliba přírodních věd u žactva klesá, a také úroveň jejich znalostí a dovedností nedosahuje požadované úrovně. Žáci jsou při vyučování seznamováni s pojmy a fakty, velká část z nich však nechápe principy popsaných dějů. Obecně tak dosahují lepších výsledků při prokazování svých znalostí, než při jejich využívání a samostatném řešení problémů. V příspěvku jsou probrány výzkumné otázky připravované disertační práce a zamýšlené metody výzkumu související se zaváděním aktivit splňujících principy BOV do výuky chemie.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Metodologické přístupy v pedagogických a psychologických doktorských výzkumech
ISBN
978-80-7290-707-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
54-61
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
May 20, 2013
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—