Attitudes of students to medical school teaching chemistry
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10324314" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10324314 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.natur.cuni.cz/chemie/educhem/publikace/11-mezinarodni-seminar-studentu-doktorskeho-studia-oboru-didaktika-chemie" target="_blank" >https://www.natur.cuni.cz/chemie/educhem/publikace/11-mezinarodni-seminar-studentu-doktorskeho-studia-oboru-didaktika-chemie</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Postoj žáků zdravotnických škol k výuce chemie
Original language description
Výuka chemie na zdravotnických školách je v mnohých ohledech podobná výuce na jiných středních školách nechemického zaměření. Na základě mezipředmětových vztahů vyplývajících ze školních vzdělávacích programů se ovšem jedná o oblast, kde jsou chemické znalosti velmi potřebné a je tedy potřeba tuto provázanost podporovat a rozvíjet. Ve snaze porozumět názorům žáků na výuku chemie byl na základě pilotního dotazníkového průzkumu vytvořen a následně distribuován, žákům na vybrané zdravotnické školy v České republice dotazník, zaměřený na výuku chemie na těchto školách. Dotazník obsahuje 12 polytomických položek a 1 otevřenou položku. Na dotazník odpovědělo 225 respondentů z různých škol zdravotnického zaměření. Jejich odpovědi pomohly zmapovat postoje žáků k výuce chemie a jejich názory na průběh výuky. Z výsledků vplynulo, že žáci nemají k chemii negativní vztah, ale také to, že by uvítali více materiálů, ve kterých by bylo patrné propojení teorie s praxí. Tento dotazník tvoří základ a odrazový můstek v přípravě materiálu disertační práce a pracovních listů se zaměřením na chemii ve zdravotnické praxi.
Czech name
Postoj žáků zdravotnických škol k výuce chemie
Czech description
Výuka chemie na zdravotnických školách je v mnohých ohledech podobná výuce na jiných středních školách nechemického zaměření. Na základě mezipředmětových vztahů vyplývajících ze školních vzdělávacích programů se ovšem jedná o oblast, kde jsou chemické znalosti velmi potřebné a je tedy potřeba tuto provázanost podporovat a rozvíjet. Ve snaze porozumět názorům žáků na výuku chemie byl na základě pilotního dotazníkového průzkumu vytvořen a následně distribuován, žákům na vybrané zdravotnické školy v České republice dotazník, zaměřený na výuku chemie na těchto školách. Dotazník obsahuje 12 polytomických položek a 1 otevřenou položku. Na dotazník odpovědělo 225 respondentů z různých škol zdravotnického zaměření. Jejich odpovědi pomohly zmapovat postoje žáků k výuce chemie a jejich názory na průběh výuky. Z výsledků vplynulo, že žáci nemají k chemii negativní vztah, ale také to, že by uvítali více materiálů, ve kterých by bylo patrné propojení teorie s praxí. Tento dotazník tvoří základ a odrazový můstek v přípravě materiálu disertační práce a pracovních listů se zaměřením na chemii ve zdravotnické praxi.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
11. Mezinárodní seminář studentů doktorského studia oboru Didaktika chemie (Sborník příspěvků)
ISBN
978-80-87343-59-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
132-136
Publisher name
Nakladatelství P3K s.r.o.
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Nov 16, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—