Current State and Prospects of Didactics of Chemistry
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10333566" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10333566 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/62690094:18470/16:50005420
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Současný stav a perspektivy didaktiky chemie
Original language description
Tento příspěvek prezentuje stav a vývoj didaktiky chemie v posledních dvaceti letech, včetně přehledu a analýzy vědeckých problémů, které jsou v rámci této disciplíny řešeny. Uvádí srovnání jednotlivých částí didaktiky chemie s didaktikami jiných oborů, vztahy k měnícímu se charakteru přírodních a společenských věd a vlivu tohoto vývoje na didaktiku chemie, tj multidisciplinární, interdisciplinární a transdisciplinární propojení oborů. Na rozvoj didaktik jednotlivých oborů, včetně chemie má důležitý vliv i vzdělávací politika ČR a EU. Klíčové body dalšího vývoje didaktiky chemie jsou charakterizovány na základě této analýzy; týkají se především prohlubování jejího teoretického základu, dostatečné publikační platformy a rozšíření komunikace mezi didaktiky různých oborů v ČR i v zahraničí s cílem dosáhnout konceptuálního provázání a řešení společných problémů na transdidaktické úrovni.
Czech name
Současný stav a perspektivy didaktiky chemie
Czech description
Tento příspěvek prezentuje stav a vývoj didaktiky chemie v posledních dvaceti letech, včetně přehledu a analýzy vědeckých problémů, které jsou v rámci této disciplíny řešeny. Uvádí srovnání jednotlivých částí didaktiky chemie s didaktikami jiných oborů, vztahy k měnícímu se charakteru přírodních a společenských věd a vlivu tohoto vývoje na didaktiku chemie, tj multidisciplinární, interdisciplinární a transdisciplinární propojení oborů. Na rozvoj didaktik jednotlivých oborů, včetně chemie má důležitý vliv i vzdělávací politika ČR a EU. Klíčové body dalšího vývoje didaktiky chemie jsou charakterizovány na základě této analýzy; týkají se především prohlubování jejího teoretického základu, dostatečné publikační platformy a rozšíření komunikace mezi didaktiky různých oborů v ČR i v zahraničí s cílem dosáhnout konceptuálního provázání a řešení společných problémů na transdidaktické úrovni.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Biológia, ekológia, chémia
ISSN
1338-1024
e-ISSN
—
Volume of the periodical
20
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
7
Pages from-to
9-15
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—