Interdisciplinary tasks in chemistry for high school students and success in solutions connected with mathematical skills
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F17%3A10361921" target="_blank" >RIV/00216208:11310/17:10361921 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Interdisciplinární úlohy v chemii pro středoškoláky a úspěšnost řešení v souvislosti s matematickými dovednostmi
Original language description
Pro lepší porozumění postupům žáků při řešení interdisciplinárních úloh na základě logického spojení chemie, matematiky a ostatních přírodních věd je třeba přesněji konkretizovat ty oblasti a tematiku v obsahu učiva chemie, které činí středoškolským studentům největší potíže. Bylo použito dvou výzkumných nástrojů: jednak orientační průzkum pomocí zpřesňujícího testování, vycházejícího z rozsáhlého výzkumu kompetencí žáků v chemii v letech 2014-2015, jednak metoda osobních interview se středoškolskými učiteli chemie, matematiky a dalších předmětů. Na základě získaných výsledků jsou nyní vytvářeny vhodné didaktické materiály a učební úlohy, které by mohly přispět k řešení odkrytých problémů. Praktické využití didaktických materiálů i ověření úloh je průběžně prováděno s žáky gymnázia.
Czech name
Interdisciplinární úlohy v chemii pro středoškoláky a úspěšnost řešení v souvislosti s matematickými dovednostmi
Czech description
Pro lepší porozumění postupům žáků při řešení interdisciplinárních úloh na základě logického spojení chemie, matematiky a ostatních přírodních věd je třeba přesněji konkretizovat ty oblasti a tematiku v obsahu učiva chemie, které činí středoškolským studentům největší potíže. Bylo použito dvou výzkumných nástrojů: jednak orientační průzkum pomocí zpřesňujícího testování, vycházejícího z rozsáhlého výzkumu kompetencí žáků v chemii v letech 2014-2015, jednak metoda osobních interview se středoškolskými učiteli chemie, matematiky a dalších předmětů. Na základě získaných výsledků jsou nyní vytvářeny vhodné didaktické materiály a učební úlohy, které by mohly přispět k řešení odkrytých problémů. Praktické využití didaktických materiálů i ověření úloh je průběžně prováděno s žáky gymnázia.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie
ISBN
978-80-7464-942-4
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
12
Pages from-to
123-134
Publisher name
Ostravská univerzita v Ostravě, Přírodovědecká fakulta
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostrava
Event date
May 22, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—