All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Natural Science Research Activities for the Development of Interdisciplinary Thinking in Chemistry

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10388175" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10388175 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Přírodovědné badatelské aktivity pro rozvoj interdisciplinárního myšlení v chemii

  • Original language description

    Studie je zaměřena na modelování představ žáků, budování a tvorbu přírodovědných žákovských konceptů, spojených s použitím matematického aparátu. Pro hlubší porozumění postupům myšlení při řešení interdisciplinárních úloh na základě spojení matematiky a chemie i dalších přírodních věd jsme opakovaně uskutečnili průzkumy u žáků posledních ročníků gymnázií a studentů prvních ročníků bakalářského studia chemie. Výzkum byl založen na porovnání dovedností aktivně používat přírodovědné vědomosti s uplatněním matematických principů a modelů myšlení. Na základě výsledků z výzkumu byly navrženy náměty a materiály pro řešení problematických částí vytipovaných oblastí. Tyto materiály by měly podpořit interdisciplinární přístup k výuce chemie i dalších přírodovědných předmětů s důrazem na matematické principy. Ukázka jednoho z námětů je součástí tohoto příspěvku.

  • Czech name

    Přírodovědné badatelské aktivity pro rozvoj interdisciplinárního myšlení v chemii

  • Czech description

    Studie je zaměřena na modelování představ žáků, budování a tvorbu přírodovědných žákovských konceptů, spojených s použitím matematického aparátu. Pro hlubší porozumění postupům myšlení při řešení interdisciplinárních úloh na základě spojení matematiky a chemie i dalších přírodních věd jsme opakovaně uskutečnili průzkumy u žáků posledních ročníků gymnázií a studentů prvních ročníků bakalářského studia chemie. Výzkum byl založen na porovnání dovedností aktivně používat přírodovědné vědomosti s uplatněním matematických principů a modelů myšlení. Na základě výsledků z výzkumu byly navrženy náměty a materiály pro řešení problematických částí vytipovaných oblastí. Tyto materiály by měly podpořit interdisciplinární přístup k výuce chemie i dalších přírodovědných předmětů s důrazem na matematické principy. Ukázka jednoho z námětů je součástí tohoto příspěvku.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    DidSci Plus – Research in Didactics of Science Plus

  • ISBN

    978-80-7444-065-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    129-140

  • Publisher name

    Charles University, Faculty of Science, 2018.

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Jun 25, 2018

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article