Natural Science Research Activities for the Development of Interdisciplinary Thinking in Chemistry
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10388175" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10388175 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přírodovědné badatelské aktivity pro rozvoj interdisciplinárního myšlení v chemii
Original language description
Studie je zaměřena na modelování představ žáků, budování a tvorbu přírodovědných žákovských konceptů, spojených s použitím matematického aparátu. Pro hlubší porozumění postupům myšlení při řešení interdisciplinárních úloh na základě spojení matematiky a chemie i dalších přírodních věd jsme opakovaně uskutečnili průzkumy u žáků posledních ročníků gymnázií a studentů prvních ročníků bakalářského studia chemie. Výzkum byl založen na porovnání dovedností aktivně používat přírodovědné vědomosti s uplatněním matematických principů a modelů myšlení. Na základě výsledků z výzkumu byly navrženy náměty a materiály pro řešení problematických částí vytipovaných oblastí. Tyto materiály by měly podpořit interdisciplinární přístup k výuce chemie i dalších přírodovědných předmětů s důrazem na matematické principy. Ukázka jednoho z námětů je součástí tohoto příspěvku.
Czech name
Přírodovědné badatelské aktivity pro rozvoj interdisciplinárního myšlení v chemii
Czech description
Studie je zaměřena na modelování představ žáků, budování a tvorbu přírodovědných žákovských konceptů, spojených s použitím matematického aparátu. Pro hlubší porozumění postupům myšlení při řešení interdisciplinárních úloh na základě spojení matematiky a chemie i dalších přírodních věd jsme opakovaně uskutečnili průzkumy u žáků posledních ročníků gymnázií a studentů prvních ročníků bakalářského studia chemie. Výzkum byl založen na porovnání dovedností aktivně používat přírodovědné vědomosti s uplatněním matematických principů a modelů myšlení. Na základě výsledků z výzkumu byly navrženy náměty a materiály pro řešení problematických částí vytipovaných oblastí. Tyto materiály by měly podpořit interdisciplinární přístup k výuce chemie i dalších přírodovědných předmětů s důrazem na matematické principy. Ukázka jednoho z námětů je součástí tohoto příspěvku.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
DidSci Plus – Research in Didactics of Science Plus
ISBN
978-80-7444-065-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
12
Pages from-to
129-140
Publisher name
Charles University, Faculty of Science, 2018.
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Jun 25, 2018
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—