All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Biology and Geology Curriculum Innovation: Teachers View on Curriculum and the main principles for the future curriculum development

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10398512" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10398512 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2019/07/sbornikPBE2018_wos.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2019/07/sbornikPBE2018_wos.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Inovace kurikula biologie a geologie: Názory učitelů a hlavní principy pro budoucí vývoj kurikula

  • Original language description

    České národní kurikulum definující hlavní principy, cíle a výstupy pro všechny stupně vzdělávání v České republice v současné době prochází revizí všech učebních oblastí včetně přírodních věd. Představujeme výzkum zkušeností a potřeb učitelů a výzkumných pracovníků (n = 112) souvisejících s kurikulem biologie a geologie. 88 učitelů z různých stupňů chce většinou malé nebo žádné změny. Někteří oceňují volnost danou aktuálním učebním plánem, jiní by dali přednost podrobné specifikaci obsahu a časového rámce. Učitelé z různých škol mají různé názory.

  • Czech name

    Inovace kurikula biologie a geologie: Názory učitelů a hlavní principy pro budoucí vývoj kurikula

  • Czech description

    České národní kurikulum definující hlavní principy, cíle a výstupy pro všechny stupně vzdělávání v České republice v současné době prochází revizí všech učebních oblastí včetně přírodních věd. Představujeme výzkum zkušeností a potřeb učitelů a výzkumných pracovníků (n = 112) souvisejících s kurikulem biologie a geologie. 88 učitelů z různých stupňů chce většinou malé nebo žádné změny. Někteří oceňují volnost danou aktuálním učebním plánem, jiní by dali přednost podrobné specifikaci obsahu a časového rámce. Učitelé z různých škol mají různé názory.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Project-based Education and other Activating Strategies in Science Education XVI.

  • ISBN

    978-80-7603-066-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    18-23

  • Publisher name

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Nov 8, 2018

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article

    000482135600002