All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teaching bioethics in primary school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10400155" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10400155 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Q8d0NexDYu" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Q8d0NexDYu</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výuka bioetiky v prostředí základní školy

  • Original language description

    Příspěvek shrnuje hlavní principy bioetiky, tj. aplikované etiky, která se věnuje problematickým přírodovědným tématům. Článek popisuje přínos výuky bioetiky i její omezení a všímá si, jak je bioetika zohledněná v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V druhé části příspěvek popisuje, jakou zkušenost mají absolventi základní školy s výukou eticky laděných přírodovědných témat. Výzkum proběhl mezi žáky prvního ročníku přírodovědně zaměřeného čtyřletého gymnázia v Praze, jednalo se o dotazníkové šetření. Tematicky se šetření soustředilo hlavně na biomedicínu, relevantní především pro předmět přírodopis, resp. biologie. Výzkum ukázal, že bioetice na základní škole nebývá věnována velká pozornost, o tématu učitel většinou vykládá, nicméně i tak žáky tato témata baví.

  • Czech name

    Výuka bioetiky v prostředí základní školy

  • Czech description

    Příspěvek shrnuje hlavní principy bioetiky, tj. aplikované etiky, která se věnuje problematickým přírodovědným tématům. Článek popisuje přínos výuky bioetiky i její omezení a všímá si, jak je bioetika zohledněná v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V druhé části příspěvek popisuje, jakou zkušenost mají absolventi základní školy s výukou eticky laděných přírodovědných témat. Výzkum proběhl mezi žáky prvního ročníku přírodovědně zaměřeného čtyřletého gymnázia v Praze, jednalo se o dotazníkové šetření. Tematicky se šetření soustředilo hlavně na biomedicínu, relevantní především pro předmět přírodopis, resp. biologie. Výzkum ukázal, že bioetice na základní škole nebývá věnována velká pozornost, o tématu učitel většinou vykládá, nicméně i tak žáky tato témata baví.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Komenský

  • ISSN

    0323-0449

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    144

  • Issue of the periodical within the volume

    01

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    20-27

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database