Teaching bioethics in primary school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10400155" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10400155 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Q8d0NexDYu" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Q8d0NexDYu</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výuka bioetiky v prostředí základní školy
Original language description
Příspěvek shrnuje hlavní principy bioetiky, tj. aplikované etiky, která se věnuje problematickým přírodovědným tématům. Článek popisuje přínos výuky bioetiky i její omezení a všímá si, jak je bioetika zohledněná v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V druhé části příspěvek popisuje, jakou zkušenost mají absolventi základní školy s výukou eticky laděných přírodovědných témat. Výzkum proběhl mezi žáky prvního ročníku přírodovědně zaměřeného čtyřletého gymnázia v Praze, jednalo se o dotazníkové šetření. Tematicky se šetření soustředilo hlavně na biomedicínu, relevantní především pro předmět přírodopis, resp. biologie. Výzkum ukázal, že bioetice na základní škole nebývá věnována velká pozornost, o tématu učitel většinou vykládá, nicméně i tak žáky tato témata baví.
Czech name
Výuka bioetiky v prostředí základní školy
Czech description
Příspěvek shrnuje hlavní principy bioetiky, tj. aplikované etiky, která se věnuje problematickým přírodovědným tématům. Článek popisuje přínos výuky bioetiky i její omezení a všímá si, jak je bioetika zohledněná v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V druhé části příspěvek popisuje, jakou zkušenost mají absolventi základní školy s výukou eticky laděných přírodovědných témat. Výzkum proběhl mezi žáky prvního ročníku přírodovědně zaměřeného čtyřletého gymnázia v Praze, jednalo se o dotazníkové šetření. Tematicky se šetření soustředilo hlavně na biomedicínu, relevantní především pro předmět přírodopis, resp. biologie. Výzkum ukázal, že bioetice na základní škole nebývá věnována velká pozornost, o tématu učitel většinou vykládá, nicméně i tak žáky tato témata baví.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Komenský
ISSN
0323-0449
e-ISSN
—
Volume of the periodical
144
Issue of the periodical within the volume
01
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
20-27
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—