All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Creation of interactive animations and their use in practice

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10410693" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10410693 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=tvg1jxO-Zm" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=tvg1jxO-Zm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36007/eruedu.2020.1.111-119" target="_blank" >10.36007/eruedu.2020.1.111-119</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Tvorba interaktivních animací a jejich použití v praxi

  • Original language description

    Článek pojednává o vytvoření a ověření mezipředmětových interaktivních výukových animací. Tyto animace byly vytvořeny za účelem podpory vytváření vztahů mezi chemií a biologií na druhém stupni základních škol a na středních školách. Autoři mnoha studií stejně jako tvůrci státních vzdělávacích strategií upozorňují, že v dnešní době je nutný přechod z tradiční formy výuky na formy aktivizující (Ainsworth a kol., 2004), (Barak, 2011). Navíc, tyto metody by měly upevňovat žákovy pozitivní vztahy k interdisciplinárnímu charakteru učiva (Ainsworth a kol., 2004), (Barak, 2011), (Bétrancourt, 2000). V roce 2018 byla v České republice realizována dotazníková studie zabývající se stavem výuky tématu Trávení v lidském organismu. Dotazník byl vyplněn zhruba 150 středoškolskými a základoškolskými učiteli chemie a biologie z celé České republiky. Z výsledků studie vyplývá, že toto téma je většinou učitelů vnímáno jako mezipředmětové, nicméně pedagogové poukazují na nedostatek materiálů (např. animace), které by pomáhaly implementovat problematiku trávení do obou předmětů stejně. Z toho důvodu byla vytvořena výuková animace v program Adobe Flash Professional CS6, která byla následně ověřena pilotní studií. Samotná animace sestává z 26 dílčích animací, které dávají do souvislostí chemickou a biologickou stránku tématu trávení v lidském těle. Studie se zúčastnilo celkem 30 žáků. Ti byli rozděleni na kontrolní skupinu, ve které probíhala výuka tradičním způsobem, a na experimentální skupinu, kde výuka probíhala s podporou animací. Z výsledků studie vyplývá, že žáci z experimentální skupiny byli vice motivováni a dosáhli lepších studijních výsledků než žáci ze skupiny kontrolní.

  • Czech name

    Tvorba interaktivních animací a jejich použití v praxi

  • Czech description

    Článek pojednává o vytvoření a ověření mezipředmětových interaktivních výukových animací. Tyto animace byly vytvořeny za účelem podpory vytváření vztahů mezi chemií a biologií na druhém stupni základních škol a na středních školách. Autoři mnoha studií stejně jako tvůrci státních vzdělávacích strategií upozorňují, že v dnešní době je nutný přechod z tradiční formy výuky na formy aktivizující (Ainsworth a kol., 2004), (Barak, 2011). Navíc, tyto metody by měly upevňovat žákovy pozitivní vztahy k interdisciplinárnímu charakteru učiva (Ainsworth a kol., 2004), (Barak, 2011), (Bétrancourt, 2000). V roce 2018 byla v České republice realizována dotazníková studie zabývající se stavem výuky tématu Trávení v lidském organismu. Dotazník byl vyplněn zhruba 150 středoškolskými a základoškolskými učiteli chemie a biologie z celé České republiky. Z výsledků studie vyplývá, že toto téma je většinou učitelů vnímáno jako mezipředmětové, nicméně pedagogové poukazují na nedostatek materiálů (např. animace), které by pomáhaly implementovat problematiku trávení do obou předmětů stejně. Z toho důvodu byla vytvořena výuková animace v program Adobe Flash Professional CS6, která byla následně ověřena pilotní studií. Samotná animace sestává z 26 dílčích animací, které dávají do souvislostí chemickou a biologickou stránku tématu trávení v lidském těle. Studie se zúčastnilo celkem 30 žáků. Ti byli rozděleni na kontrolní skupinu, ve které probíhala výuka tradičním způsobem, a na experimentální skupinu, kde výuka probíhala s podporou animací. Z výsledků studie vyplývá, že žáci z experimentální skupiny byli vice motivováni a dosáhli lepších studijních výsledků než žáci ze skupiny kontrolní.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Eruditio-Educatio

  • ISSN

    1336-8893

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    15

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    111-120

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database