Role of pupils' motivation in inquiry based science education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10416136" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10416136 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cHexC07DTQ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cHexC07DTQ</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Úloha motivace žáků v badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání
Original language description
Pedagogický experiment byl zvolen jako nástroj ke zjištění úlohy motivace žáků v badatelsky orientované výuce. Experiment byl uskutečněn ve dvou paralelních třídách gymnázia. Jedna třída byla experimentální a druhá kontrolní skupina. V obou třídách bylo vyučováno stejné téma. V jedné třídě byla odučeno metodou BOV. V druhé třídě pak klasickým způsobem - frontální výukou s důrazem na motivační úvod. V obou třídách byl zadán pre-test i post-test a výsledky obou testů byly analyzovány. První výsledky ukazují, že mezi oběma skupinami, experimentální a kontrolní, nejsou žádné významné rozdíly. Na základě těchto výsledků odhadujeme, že motivace hraje v metodě BOV klíčkovou roli.
Czech name
Úloha motivace žáků v badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání
Czech description
Pedagogický experiment byl zvolen jako nástroj ke zjištění úlohy motivace žáků v badatelsky orientované výuce. Experiment byl uskutečněn ve dvou paralelních třídách gymnázia. Jedna třída byla experimentální a druhá kontrolní skupina. V obou třídách bylo vyučováno stejné téma. V jedné třídě byla odučeno metodou BOV. V druhé třídě pak klasickým způsobem - frontální výukou s důrazem na motivační úvod. V obou třídách byl zadán pre-test i post-test a výsledky obou testů byly analyzovány. První výsledky ukazují, že mezi oběma skupinami, experimentální a kontrolní, nejsou žádné významné rozdíly. Na základě těchto výsledků odhadujeme, že motivace hraje v metodě BOV klíčkovou roli.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Biológia, ekológia, chémia
ISSN
1338-1024
e-ISSN
—
Volume of the periodical
24
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
4
Pages from-to
4-7
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—