All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Lesson Study as a method of professional development of teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10423760" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10423760 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cmbSn-CDJs" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cmbSn-CDJs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Lesson Study jako metoda profesního rozvoje učitelů

  • Original language description

    Článek seznamuje s metodou Lesson Study a reflektuje osobní zkušenost autorů s tímto způsobem profesního rozvoje učitelů. Učitelé jsou zde partnery při všech fázích výuky: plánování, realizaci a reflexi. Hlavním přínosem Lesson Study je konstruktivní zpětná vazba od kolegů. Díky efektivní práci v učitelském týmu může vytvořený a realizovaný výstup odpovídat potřebám moderních didaktických trendů, kdy je u žáků pomocí třífázového modelu učení rozvíjeno komplexní (geografické) myšlení.

  • Czech name

    Lesson Study jako metoda profesního rozvoje učitelů

  • Czech description

    Článek seznamuje s metodou Lesson Study a reflektuje osobní zkušenost autorů s tímto způsobem profesního rozvoje učitelů. Učitelé jsou zde partnery při všech fázích výuky: plánování, realizaci a reflexi. Hlavním přínosem Lesson Study je konstruktivní zpětná vazba od kolegů. Díky efektivní práci v učitelském týmu může vytvořený a realizovaný výstup odpovídat potřebám moderních didaktických trendů, kdy je u žáků pomocí třífázového modelu učení rozvíjeno komplexní (geografické) myšlení.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Geografické rozhledy

  • ISSN

    1210-3004

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    30

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    30-33

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database