Opinions and Awareness of Moravian-Silesian Region Teachers Regarding Integrated Teaching and Its Implementation at Secondary Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10430937" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10430937 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61988987:17310/20:A21026IF
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=hdHMaDo2hE" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=hdHMaDo2hE</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337556.2020.4.2" target="_blank" >10.14712/25337556.2020.4.2</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Názory a povědomí učitelů Moravskoslezského kraje o integrované výuce a její realizaci na středních školách
Original language description
Článek předkládá výsledky dotazníkového šetření o povědomí učitelů o integrované výuce na středních školách (dále "SŠ"), které bylo uskutečněno v Moravskoslezském kraji (dále "MSK") na přelomu roku 2018/2019. Cílem tohoto dotazníkového šetření bylo získat představu o realizaci integrované výuky na SŠ v Moravskoslezském kraji. Článek přináší odpovědi na stanovisko učitelů k realizaci integrované výuky a srovnává předpoklady pro její realizaci stanovené v Rámcových vzdělávacích programech (dále "RVP") s odpověďmi učitelů. Zjišťuje, z jakých zdrojů učitelé čerpají při přípravě integrované výuky, jakými formami či metodami učitelé realizují ve svých hodinách integrovanou výuku a jaké jsou důvody pro nerealizaci tohoto způsobu výuky. Článek vyhodnocuje odpovědi celkem 146 respondentů z Moravskoslezského kraje. Zahrnuje odpovědi učitelů různých předmětů z různých typů středních škol. Nejvíce respondentů zařazuje integrovanou výuku do svých hodin formou projektů spojujících poznatky z více předmětů s praktickými zkušenostmi a produktivními činnostmi. Jako nejčastější důvody nerealizace integrované výuky ve výuce respondenti uvedli časovou náročnost, nedostatek vhodných didaktických materiálů a také to, že učitelé nevědí, jakým způsobem konkrétně realizovat integrovanou výuku ve svých hodinách.
Czech name
Názory a povědomí učitelů Moravskoslezského kraje o integrované výuce a její realizaci na středních školách
Czech description
Článek předkládá výsledky dotazníkového šetření o povědomí učitelů o integrované výuce na středních školách (dále "SŠ"), které bylo uskutečněno v Moravskoslezském kraji (dále "MSK") na přelomu roku 2018/2019. Cílem tohoto dotazníkového šetření bylo získat představu o realizaci integrované výuky na SŠ v Moravskoslezském kraji. Článek přináší odpovědi na stanovisko učitelů k realizaci integrované výuky a srovnává předpoklady pro její realizaci stanovené v Rámcových vzdělávacích programech (dále "RVP") s odpověďmi učitelů. Zjišťuje, z jakých zdrojů učitelé čerpají při přípravě integrované výuky, jakými formami či metodami učitelé realizují ve svých hodinách integrovanou výuku a jaké jsou důvody pro nerealizaci tohoto způsobu výuky. Článek vyhodnocuje odpovědi celkem 146 respondentů z Moravskoslezského kraje. Zahrnuje odpovědi učitelů různých předmětů z různých typů středních škol. Nejvíce respondentů zařazuje integrovanou výuku do svých hodin formou projektů spojujících poznatky z více předmětů s praktickými zkušenostmi a produktivními činnostmi. Jako nejčastější důvody nerealizace integrované výuky ve výuce respondenti uvedli časovou náročnost, nedostatek vhodných didaktických materiálů a také to, že učitelé nevědí, jakým způsobem konkrétně realizovat integrovanou výuku ve svých hodinách.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Biologie-Chemie-Zeměpis
ISSN
1210-3349
e-ISSN
—
Volume of the periodical
29
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
13-23
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—