All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Integrated teaching in grammar schools in the Czech republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10431399" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10431399 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.uhk.cz/file/edee/prirodovedecka-fakulta/prf/katedry-a-pracoviste/katedra-chemie/dokumenty/16_mezinarodni-seminar_sbornik.pdf" target="_blank" >https://www.uhk.cz/file/edee/prirodovedecka-fakulta/prf/katedry-a-pracoviste/katedra-chemie/dokumenty/16_mezinarodni-seminar_sbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Integrovaná výuka na gymnáziích v České republice

  • Original language description

    Integrovaná výuka je chápána jako výuka, ve které jsou propojovány vzdělávací obsahy předmětů, přičemž integrovaný vzdělávací obsah sleduje cíle všech integrovaných předmětů. Realizuje mezipředmětové vztahy, propojuje teoretické činnosti s praktickými, a to v následujících hlavních formách: 1. integrované předměty nebo kurzy; 2. moduly nebo témata zařazované jako součást více předmětů; 3. projekty spojující poznatky z více předmětů s praktickými zkušenostmi a produktivními činnostmi; 4. integrované dny, kdy celá škola realizuje jedno společné téma. Realizují učitelé středních škol ve svých hodinách integrovanou výuku? Jakou formou ji realizují? Jaké zdroje využívají pro přípravu integrované výuky? Jaké jsou důvody pro nerealizaci integrované výuky? Na tyto otázky jsme hledaly odpověď pomocí online dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 993 učitelů středních škol z celé České republiky. Vzhledem k zaměření disertační práce na realizaci integrované výuky na gymnáziích bylo provedeno srovnání odpovědí učitelů gymnázií s celorepublikovým průměrem, které je v příspěvku prezentováno. Jako jeden z hlavních důvodů nerealizace integrované výuky na SŠ v ČR uvádějí učitelé nedostatek vhodných materiálů. V příspěvku je komentována modelová struktura vytvářeného modulu, se kterým mohou učitelé při integrované výuce pracovat.

  • Czech name

    Integrovaná výuka na gymnáziích v České republice

  • Czech description

    Integrovaná výuka je chápána jako výuka, ve které jsou propojovány vzdělávací obsahy předmětů, přičemž integrovaný vzdělávací obsah sleduje cíle všech integrovaných předmětů. Realizuje mezipředmětové vztahy, propojuje teoretické činnosti s praktickými, a to v následujících hlavních formách: 1. integrované předměty nebo kurzy; 2. moduly nebo témata zařazované jako součást více předmětů; 3. projekty spojující poznatky z více předmětů s praktickými zkušenostmi a produktivními činnostmi; 4. integrované dny, kdy celá škola realizuje jedno společné téma. Realizují učitelé středních škol ve svých hodinách integrovanou výuku? Jakou formou ji realizují? Jaké zdroje využívají pro přípravu integrované výuky? Jaké jsou důvody pro nerealizaci integrované výuky? Na tyto otázky jsme hledaly odpověď pomocí online dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 993 učitelů středních škol z celé České republiky. Vzhledem k zaměření disertační práce na realizaci integrované výuky na gymnáziích bylo provedeno srovnání odpovědí učitelů gymnázií s celorepublikovým průměrem, které je v příspěvku prezentováno. Jako jeden z hlavních důvodů nerealizace integrované výuky na SŠ v ČR uvádějí učitelé nedostatek vhodných materiálů. V příspěvku je komentována modelová struktura vytvářeného modulu, se kterým mohou učitelé při integrované výuce pracovat.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    16. Mezinárodní seminář doktorandů didaktiky chemie a příbuzných doktorských studijních programů: Sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-7435-827-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    42-47

  • Publisher name

    nakladatelství Univerzity Hradec Králové, Gaudeamus

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    online

  • Event date

    Nov 20, 2020

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article