Integrated teaching in grammar schools in the Czech republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10431399" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10431399 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.uhk.cz/file/edee/prirodovedecka-fakulta/prf/katedry-a-pracoviste/katedra-chemie/dokumenty/16_mezinarodni-seminar_sbornik.pdf" target="_blank" >https://www.uhk.cz/file/edee/prirodovedecka-fakulta/prf/katedry-a-pracoviste/katedra-chemie/dokumenty/16_mezinarodni-seminar_sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Integrovaná výuka na gymnáziích v České republice
Original language description
Integrovaná výuka je chápána jako výuka, ve které jsou propojovány vzdělávací obsahy předmětů, přičemž integrovaný vzdělávací obsah sleduje cíle všech integrovaných předmětů. Realizuje mezipředmětové vztahy, propojuje teoretické činnosti s praktickými, a to v následujících hlavních formách: 1. integrované předměty nebo kurzy; 2. moduly nebo témata zařazované jako součást více předmětů; 3. projekty spojující poznatky z více předmětů s praktickými zkušenostmi a produktivními činnostmi; 4. integrované dny, kdy celá škola realizuje jedno společné téma. Realizují učitelé středních škol ve svých hodinách integrovanou výuku? Jakou formou ji realizují? Jaké zdroje využívají pro přípravu integrované výuky? Jaké jsou důvody pro nerealizaci integrované výuky? Na tyto otázky jsme hledaly odpověď pomocí online dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 993 učitelů středních škol z celé České republiky. Vzhledem k zaměření disertační práce na realizaci integrované výuky na gymnáziích bylo provedeno srovnání odpovědí učitelů gymnázií s celorepublikovým průměrem, které je v příspěvku prezentováno. Jako jeden z hlavních důvodů nerealizace integrované výuky na SŠ v ČR uvádějí učitelé nedostatek vhodných materiálů. V příspěvku je komentována modelová struktura vytvářeného modulu, se kterým mohou učitelé při integrované výuce pracovat.
Czech name
Integrovaná výuka na gymnáziích v České republice
Czech description
Integrovaná výuka je chápána jako výuka, ve které jsou propojovány vzdělávací obsahy předmětů, přičemž integrovaný vzdělávací obsah sleduje cíle všech integrovaných předmětů. Realizuje mezipředmětové vztahy, propojuje teoretické činnosti s praktickými, a to v následujících hlavních formách: 1. integrované předměty nebo kurzy; 2. moduly nebo témata zařazované jako součást více předmětů; 3. projekty spojující poznatky z více předmětů s praktickými zkušenostmi a produktivními činnostmi; 4. integrované dny, kdy celá škola realizuje jedno společné téma. Realizují učitelé středních škol ve svých hodinách integrovanou výuku? Jakou formou ji realizují? Jaké zdroje využívají pro přípravu integrované výuky? Jaké jsou důvody pro nerealizaci integrované výuky? Na tyto otázky jsme hledaly odpověď pomocí online dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 993 učitelů středních škol z celé České republiky. Vzhledem k zaměření disertační práce na realizaci integrované výuky na gymnáziích bylo provedeno srovnání odpovědí učitelů gymnázií s celorepublikovým průměrem, které je v příspěvku prezentováno. Jako jeden z hlavních důvodů nerealizace integrované výuky na SŠ v ČR uvádějí učitelé nedostatek vhodných materiálů. V příspěvku je komentována modelová struktura vytvářeného modulu, se kterým mohou učitelé při integrované výuce pracovat.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
16. Mezinárodní seminář doktorandů didaktiky chemie a příbuzných doktorských studijních programů: Sborník příspěvků
ISBN
978-80-7435-827-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
42-47
Publisher name
nakladatelství Univerzity Hradec Králové, Gaudeamus
Place of publication
Hradec Králové
Event location
online
Event date
Nov 20, 2020
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—