All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teaching the topic 'Water' in a school garden and its effect on perceived inclusion of the garden in selfTeaching the topic 'Water' in a school garden and its effect on perceived inclusion of the garden in self

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F24%3A10486947" target="_blank" >RIV/00216208:11310/24:10486947 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=w6pu1Xy5q5" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=w6pu1Xy5q5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337556.2024.2.1" target="_blank" >10.14712/25337556.2024.2.1</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výuka tématu "Voda" na školní zahradě a její vliv na vnímané propojení žáků se zahradou

  • Original language description

    Většina základních škol v České republice disponuje školní zahradou, i přes dlouhodobé zdůrazňování prospěšnosti výuky venku je však pro mnohé školy z různých důvodů složité ji do vyučování zapojit. Tento příspěvek proto představuje 10 ověřených vyučovacích jednotek včetně např. pracovních listů navržených pro výuku na školní zahradě na 2. stupni základní školy. Souhrnné téma materiálů je voda. Vytvořené materiály byly v průběhu jednoho školního roku ověřeny na menší venkovské škole, jejíž školní zahrada prošla v posledních letech modernizací, pracovní listy lze po drobných úpravách použít na všech školních zahradách. Zároveň byl formou pre-test/post-test testován vliv provedené výuky na postoj žáků ke školní zahradě a k životnímu prostředí. Pro sběr dat byly použity upravené standardizované nástroje Inclusion of Nature in Self (INS) a Two Major Environmental Values (2-MEV). Dosažené výsledky ukazují, že provedená výuka měla pozitivní vliv na vnímané propojení žáků se školní zahradou, vliv na postoj k životnímu prostředí dokázán nebyl. Povzbudivý je zvýšený zájem žáků o vyučování na školní zahradě po proběhlé výuce. Výuku na školní zahradě proto ve shodě s dalšími autory doporučujeme a věříme, že představené materiály ji pomohou uskutečnit.

  • Czech name

    Výuka tématu "Voda" na školní zahradě a její vliv na vnímané propojení žáků se zahradou

  • Czech description

    Většina základních škol v České republice disponuje školní zahradou, i přes dlouhodobé zdůrazňování prospěšnosti výuky venku je však pro mnohé školy z různých důvodů složité ji do vyučování zapojit. Tento příspěvek proto představuje 10 ověřených vyučovacích jednotek včetně např. pracovních listů navržených pro výuku na školní zahradě na 2. stupni základní školy. Souhrnné téma materiálů je voda. Vytvořené materiály byly v průběhu jednoho školního roku ověřeny na menší venkovské škole, jejíž školní zahrada prošla v posledních letech modernizací, pracovní listy lze po drobných úpravách použít na všech školních zahradách. Zároveň byl formou pre-test/post-test testován vliv provedené výuky na postoj žáků ke školní zahradě a k životnímu prostředí. Pro sběr dat byly použity upravené standardizované nástroje Inclusion of Nature in Self (INS) a Two Major Environmental Values (2-MEV). Dosažené výsledky ukazují, že provedená výuka měla pozitivní vliv na vnímané propojení žáků se školní zahradou, vliv na postoj k životnímu prostředí dokázán nebyl. Povzbudivý je zvýšený zájem žáků o vyučování na školní zahradě po proběhlé výuce. Výuku na školní zahradě proto ve shodě s dalšími autory doporučujeme a věříme, že představené materiály ji pomohou uskutečnit.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Biologie-Chemie-Zeměpis

  • ISSN

    1210-3349

  • e-ISSN

    2533-7556

  • Volume of the periodical

    33

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    2-14

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database