Teaching the topic 'Water' in a school garden and its effect on perceived inclusion of the garden in selfTeaching the topic 'Water' in a school garden and its effect on perceived inclusion of the garden in self
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F24%3A10486947" target="_blank" >RIV/00216208:11310/24:10486947 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=w6pu1Xy5q5" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=w6pu1Xy5q5</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337556.2024.2.1" target="_blank" >10.14712/25337556.2024.2.1</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výuka tématu "Voda" na školní zahradě a její vliv na vnímané propojení žáků se zahradou
Original language description
Většina základních škol v České republice disponuje školní zahradou, i přes dlouhodobé zdůrazňování prospěšnosti výuky venku je však pro mnohé školy z různých důvodů složité ji do vyučování zapojit. Tento příspěvek proto představuje 10 ověřených vyučovacích jednotek včetně např. pracovních listů navržených pro výuku na školní zahradě na 2. stupni základní školy. Souhrnné téma materiálů je voda. Vytvořené materiály byly v průběhu jednoho školního roku ověřeny na menší venkovské škole, jejíž školní zahrada prošla v posledních letech modernizací, pracovní listy lze po drobných úpravách použít na všech školních zahradách. Zároveň byl formou pre-test/post-test testován vliv provedené výuky na postoj žáků ke školní zahradě a k životnímu prostředí. Pro sběr dat byly použity upravené standardizované nástroje Inclusion of Nature in Self (INS) a Two Major Environmental Values (2-MEV). Dosažené výsledky ukazují, že provedená výuka měla pozitivní vliv na vnímané propojení žáků se školní zahradou, vliv na postoj k životnímu prostředí dokázán nebyl. Povzbudivý je zvýšený zájem žáků o vyučování na školní zahradě po proběhlé výuce. Výuku na školní zahradě proto ve shodě s dalšími autory doporučujeme a věříme, že představené materiály ji pomohou uskutečnit.
Czech name
Výuka tématu "Voda" na školní zahradě a její vliv na vnímané propojení žáků se zahradou
Czech description
Většina základních škol v České republice disponuje školní zahradou, i přes dlouhodobé zdůrazňování prospěšnosti výuky venku je však pro mnohé školy z různých důvodů složité ji do vyučování zapojit. Tento příspěvek proto představuje 10 ověřených vyučovacích jednotek včetně např. pracovních listů navržených pro výuku na školní zahradě na 2. stupni základní školy. Souhrnné téma materiálů je voda. Vytvořené materiály byly v průběhu jednoho školního roku ověřeny na menší venkovské škole, jejíž školní zahrada prošla v posledních letech modernizací, pracovní listy lze po drobných úpravách použít na všech školních zahradách. Zároveň byl formou pre-test/post-test testován vliv provedené výuky na postoj žáků ke školní zahradě a k životnímu prostředí. Pro sběr dat byly použity upravené standardizované nástroje Inclusion of Nature in Self (INS) a Two Major Environmental Values (2-MEV). Dosažené výsledky ukazují, že provedená výuka měla pozitivní vliv na vnímané propojení žáků se školní zahradou, vliv na postoj k životnímu prostředí dokázán nebyl. Povzbudivý je zvýšený zájem žáků o vyučování na školní zahradě po proběhlé výuce. Výuku na školní zahradě proto ve shodě s dalšími autory doporučujeme a věříme, že představené materiály ji pomohou uskutečnit.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Biologie-Chemie-Zeměpis
ISSN
1210-3349
e-ISSN
2533-7556
Volume of the periodical
33
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
2-14
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—