How Do Grammar School Students Perceive Rigorous Computer Science Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10294999" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10294999 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://ksvi.mff.cuni.cz/~lessner/w/data/_uploaded/file/papers/2013_04_lessner_didinfo_paper.pdf" target="_blank" >http://ksvi.mff.cuni.cz/~lessner/w/data/_uploaded/file/papers/2013_04_lessner_didinfo_paper.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak žáci gymnázia vnímají výuku informatiky jako vědy
Original language description
Ve výuce informatiky na českých gymnáziích je věnováno poměrně málo pozornosti informatice jako vědě (computer science). Navrhli jsme proto program výuky, který by umožnil mezery vyplnit. Tuto výuku nyní pilotujeme. Po prvním pololetí jsme uskutečnili dotazníkové šetření s cílem zjistit, jak předmět vnímají žáci. Zaměřili jsme se především na obtíže při studiu a související studijní přístupy, dále na srovnání informatiky s ostatními předměty, na oblíbené a neoblíbené aspekty informatiky a na přínos, který ve studiu informatiky žáci spatřují. Vyšel najevo zajímavý rozpor, kdy žáci na jedné straně uvádějí obtíže a negativní pocity spojené s neexistencí přesného postupu vedoucímu k výsledku, na druhé straně výrazně oceňují možnost samostatně odhalit výsledek. Oba tyto motivy vystupují velmi silně a ukazují na nutnost pečlivého nastavování obtížnosti výukových aktivit. V článku nejprve stručně nastíníme situaci informatiky na našich gymnáziích. Dále představíme program výuky informatiky, k
Czech name
Jak žáci gymnázia vnímají výuku informatiky jako vědy
Czech description
Ve výuce informatiky na českých gymnáziích je věnováno poměrně málo pozornosti informatice jako vědě (computer science). Navrhli jsme proto program výuky, který by umožnil mezery vyplnit. Tuto výuku nyní pilotujeme. Po prvním pololetí jsme uskutečnili dotazníkové šetření s cílem zjistit, jak předmět vnímají žáci. Zaměřili jsme se především na obtíže při studiu a související studijní přístupy, dále na srovnání informatiky s ostatními předměty, na oblíbené a neoblíbené aspekty informatiky a na přínos, který ve studiu informatiky žáci spatřují. Vyšel najevo zajímavý rozpor, kdy žáci na jedné straně uvádějí obtíže a negativní pocity spojené s neexistencí přesného postupu vedoucímu k výsledku, na druhé straně výrazně oceňují možnost samostatně odhalit výsledek. Oba tyto motivy vystupují velmi silně a ukazují na nutnost pečlivého nastavování obtížnosti výukových aktivit. V článku nejprve stručně nastíníme situaci informatiky na našich gymnáziích. Dále představíme program výuky informatiky, k
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
DidInfo 2013
ISBN
978-80-557-0527-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
—
Publisher name
978-80-557-0527-9
Place of publication
Banská Bystrica
Event location
Banská Bystrica, Slovensko
Event date
Apr 10, 2013
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—