All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Developing a Curriculum for Rigorous Computer Science at Czech Grammar Schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10312108" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10312108 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://didinfo.umb.sk/public/filestore/documents/richtext/181/didinfo_2015.pdf" target="_blank" >http://didinfo.umb.sk/public/filestore/documents/richtext/181/didinfo_2015.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Tvorba kurikula pro výuku informatiky jako vědy pro česká gymnázia

  • Original language description

    V České republice informatika dosud není zařazena do všeobecného vzdělávání. V rámci snahy o zlepšení tohoto stavu jsme realizovali rozsáhlejší projekt, který zahrnoval vytvoření konceptu výuky úvodu do informatiky, jeho ladění, úpravy a závěrečné vyhodnocení. Ukázalo se, že jde o téma sice náročné, ale zvládnutelné a jednoznačně prospěšné. V tomto článku popisujeme dílčí část projektu, totiž tvorbu programu výuky. Není k dispozici tradiční a osvědčené řešení, o které by bylo možné se opřít, proto jsmezačali s čistým štítem a na základě identifikace fundamentálních idejí didakticky transformovali obor informatiky pro gymnázium. Vybrali jsme pojmy informace, model, algoritmus a efektivita jako ty, na nichž vzdělávání vystavět. Lze je nahlížet na různéúrovni pokročilosti, objevují se opakovaně v různých oblastech místech informatiky, přitom mají svůj význam i mimo ni. Na závěr článku krátce komentujeme související výsledky pilotáže.

  • Czech name

    Tvorba kurikula pro výuku informatiky jako vědy pro česká gymnázia

  • Czech description

    V České republice informatika dosud není zařazena do všeobecného vzdělávání. V rámci snahy o zlepšení tohoto stavu jsme realizovali rozsáhlejší projekt, který zahrnoval vytvoření konceptu výuky úvodu do informatiky, jeho ladění, úpravy a závěrečné vyhodnocení. Ukázalo se, že jde o téma sice náročné, ale zvládnutelné a jednoznačně prospěšné. V tomto článku popisujeme dílčí část projektu, totiž tvorbu programu výuky. Není k dispozici tradiční a osvědčené řešení, o které by bylo možné se opřít, proto jsmezačali s čistým štítem a na základě identifikace fundamentálních idejí didakticky transformovali obor informatiky pro gymnázium. Vybrali jsme pojmy informace, model, algoritmus a efektivita jako ty, na nichž vzdělávání vystavět. Lze je nahlížet na různéúrovni pokročilosti, objevují se opakovaně v různých oblastech místech informatiky, přitom mají svůj význam i mimo ni. Na závěr článku krátce komentujeme související výsledky pilotáže.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    DidInfo 2015

  • ISBN

    978-80-557-0852-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    96-101

  • Publisher name

    Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici, Slovensko

  • Place of publication

    Banská Bystrica

  • Event location

    Banská Bystrica

  • Event date

    Apr 15, 2015

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article