Developing a Curriculum for Rigorous Computer Science at Czech Grammar Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10312108" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10312108 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://didinfo.umb.sk/public/filestore/documents/richtext/181/didinfo_2015.pdf" target="_blank" >http://didinfo.umb.sk/public/filestore/documents/richtext/181/didinfo_2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Tvorba kurikula pro výuku informatiky jako vědy pro česká gymnázia
Original language description
V České republice informatika dosud není zařazena do všeobecného vzdělávání. V rámci snahy o zlepšení tohoto stavu jsme realizovali rozsáhlejší projekt, který zahrnoval vytvoření konceptu výuky úvodu do informatiky, jeho ladění, úpravy a závěrečné vyhodnocení. Ukázalo se, že jde o téma sice náročné, ale zvládnutelné a jednoznačně prospěšné. V tomto článku popisujeme dílčí část projektu, totiž tvorbu programu výuky. Není k dispozici tradiční a osvědčené řešení, o které by bylo možné se opřít, proto jsmezačali s čistým štítem a na základě identifikace fundamentálních idejí didakticky transformovali obor informatiky pro gymnázium. Vybrali jsme pojmy informace, model, algoritmus a efektivita jako ty, na nichž vzdělávání vystavět. Lze je nahlížet na různéúrovni pokročilosti, objevují se opakovaně v různých oblastech místech informatiky, přitom mají svůj význam i mimo ni. Na závěr článku krátce komentujeme související výsledky pilotáže.
Czech name
Tvorba kurikula pro výuku informatiky jako vědy pro česká gymnázia
Czech description
V České republice informatika dosud není zařazena do všeobecného vzdělávání. V rámci snahy o zlepšení tohoto stavu jsme realizovali rozsáhlejší projekt, který zahrnoval vytvoření konceptu výuky úvodu do informatiky, jeho ladění, úpravy a závěrečné vyhodnocení. Ukázalo se, že jde o téma sice náročné, ale zvládnutelné a jednoznačně prospěšné. V tomto článku popisujeme dílčí část projektu, totiž tvorbu programu výuky. Není k dispozici tradiční a osvědčené řešení, o které by bylo možné se opřít, proto jsmezačali s čistým štítem a na základě identifikace fundamentálních idejí didakticky transformovali obor informatiky pro gymnázium. Vybrali jsme pojmy informace, model, algoritmus a efektivita jako ty, na nichž vzdělávání vystavět. Lze je nahlížet na různéúrovni pokročilosti, objevují se opakovaně v různých oblastech místech informatiky, přitom mají svůj význam i mimo ni. Na závěr článku krátce komentujeme související výsledky pilotáže.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
DidInfo 2015
ISBN
978-80-557-0852-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
96-101
Publisher name
Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici, Slovensko
Place of publication
Banská Bystrica
Event location
Banská Bystrica
Event date
Apr 15, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—