Artificial Intelligence as a Subject Matter at Grammar Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10324311" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10324311 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://didactig.fp.tul.cz/images/vystupy/2016/DidactIG2016_sbornik.pdf" target="_blank" >http://didactig.fp.tul.cz/images/vystupy/2016/DidactIG2016_sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Umělá inteligence jako téma výuky na gymnáziu
Original language description
V rámci hledání obsahu výuky informatiky pro základní a střední školy je na místě se dívat i mimo tradiční oblasti (jako jsou např. algoritmizace, programování, reprezentace informací). Jinak bychom mohli přijít o témata, o nichž by měl v rámci všeobecného vzdělání každý vědět, přestože třeba nepatří do úvodních kurzů na vysokých školách. Jedním z takových témat je umělá inteligence. V odborném vzdělání je pojímána převážně z technického hlediska, studenti se učí, jak řešit problémy pomocí moderních technik. To pro jednotlivce mimo obor není příliš zajímavé. Na druhé straně se jeví jako podstatné dostat ve škole šanci zamyslet se nad možnostmi dalšího vývoje umělé inteligence a jeho důsledcích, a to na základě faktů, nikoliv vědecko-fantastické umělecké tvorby. V příspěvku navrhneme a zdůvodníme vzdělávací cíle pro téma umělá inteligence na úrovni gymnázia. Dále ukážeme souvislosti s učivem informatiky i stávajících vzdělávacích oblastí. Na konci příspěvku naznačíme možné pojetí umělé inteligence ve výuce prostřednictvím několika příkladů konkrétních aktivit.
Czech name
Umělá inteligence jako téma výuky na gymnáziu
Czech description
V rámci hledání obsahu výuky informatiky pro základní a střední školy je na místě se dívat i mimo tradiční oblasti (jako jsou např. algoritmizace, programování, reprezentace informací). Jinak bychom mohli přijít o témata, o nichž by měl v rámci všeobecného vzdělání každý vědět, přestože třeba nepatří do úvodních kurzů na vysokých školách. Jedním z takových témat je umělá inteligence. V odborném vzdělání je pojímána převážně z technického hlediska, studenti se učí, jak řešit problémy pomocí moderních technik. To pro jednotlivce mimo obor není příliš zajímavé. Na druhé straně se jeví jako podstatné dostat ve škole šanci zamyslet se nad možnostmi dalšího vývoje umělé inteligence a jeho důsledcích, a to na základě faktů, nikoliv vědecko-fantastické umělecké tvorby. V příspěvku navrhneme a zdůvodníme vzdělávací cíle pro téma umělá inteligence na úrovni gymnázia. Dále ukážeme souvislosti s učivem informatiky i stávajících vzdělávacích oblastí. Na konci příspěvku naznačíme možné pojetí umělé inteligence ve výuce prostřednictvím několika příkladů konkrétních aktivit.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
DidactIG 2016 | sborník příspěvků
ISBN
978-80-7494-189-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
40-46
Publisher name
Technická univerzita v Liberci
Place of publication
Liberec
Event location
Liberec
Event date
Feb 2, 2016
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—