All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10381986" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10381986 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11410/18:10381986 RIV/00216208:11310/18:10381986

  • Result on the web

    <a href="https://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Analyza-zahranicnich-systemu-hodnoceni-klicovych-k" target="_blank" >https://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Analyza-zahranicnich-systemu-hodnoceni-klicovych-k</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Člověk a příroda

  • Original language description

    Text shrnuje přístupy k rozvoji a hodnocení klíčových kompetencí v přírodovědných předmětech (biologie, zeměpis, chemie a fyzika) a vznikl na základě obsahové analýzy odborných článků vedených v mezinárodní publikační databázi Web of Science (WoS) a SCOPUS. Pro vyhledávání konkrétních studií (Biologie 75, Fyzika 70, Geografie 195, Chemie 300, Science 983) byly zadávány kombinace předem stanovených klíčových slov. Z provedené rešerše vyplývá, že problematika hodnocení obecných (nadoborových) klíčových kompetencí v přírodovědných předmětech nepatří mezi frekventovaná témata v databázi WoS a SCOPUS; nástroje na hodnocení výsledků vzdělávání jsou zaměřeny převážně na úroveň terciárního vzdělávání (VŠ); velká pozornost je věnována především způsobu hodnocení dosaženého odborného vzdělání či na identifikaci miskoncepcí ve vybraných tématech; velmi malý počet evaluačních nástrojů se zaměřuje v kontextu výuky přírodovědných předmětů na hodnocení obecných kompetencí; téměř všechny identifikované nástroje jsou zaměřené na terciární vzdělávání; hodnocené kompetence neodpovídají pojetí klíčových kompetencí v RVP ZV a jsou tedy jen ve velmi omezené míře přenositelné (využitelné); značný důraz je v přírodovědných předmětech kladen na promyšlené propojení obecných kompetencí se vzdělávacím obsahem jednotlivých předmětů.

  • Czech name

    Člověk a příroda

  • Czech description

    Text shrnuje přístupy k rozvoji a hodnocení klíčových kompetencí v přírodovědných předmětech (biologie, zeměpis, chemie a fyzika) a vznikl na základě obsahové analýzy odborných článků vedených v mezinárodní publikační databázi Web of Science (WoS) a SCOPUS. Pro vyhledávání konkrétních studií (Biologie 75, Fyzika 70, Geografie 195, Chemie 300, Science 983) byly zadávány kombinace předem stanovených klíčových slov. Z provedené rešerše vyplývá, že problematika hodnocení obecných (nadoborových) klíčových kompetencí v přírodovědných předmětech nepatří mezi frekventovaná témata v databázi WoS a SCOPUS; nástroje na hodnocení výsledků vzdělávání jsou zaměřeny převážně na úroveň terciárního vzdělávání (VŠ); velká pozornost je věnována především způsobu hodnocení dosaženého odborného vzdělání či na identifikaci miskoncepcí ve vybraných tématech; velmi malý počet evaluačních nástrojů se zaměřuje v kontextu výuky přírodovědných předmětů na hodnocení obecných kompetencí; téměř všechny identifikované nástroje jsou zaměřené na terciární vzdělávání; hodnocené kompetence neodpovídají pojetí klíčových kompetencí v RVP ZV a jsou tedy jen ve velmi omezené míře přenositelné (využitelné); značný důraz je v přírodovědných předmětech kladen na promyšlené propojení obecných kompetencí se vzdělávacím obsahem jednotlivých předmětů.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Analýza zahraničních systémů hodnocení klíčových kompetencí a systémů hodnocení netestovatelných dovedností se souborem doporučení pro školní hodnocení klíčových kompetencí RVP ZV a externí hodnocení školní podpory rozvíjení klíčových kompetencí RVP ZV

  • ISBN

    978-80-88087-16-8

  • Number of pages of the result

    23

  • Pages from-to

    99-121

  • Number of pages of the book

    154

  • Publisher name

    Česká školní inspekce

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter