Man and nature
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10381986" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10381986 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11410/18:10381986 RIV/00216208:11310/18:10381986
Result on the web
<a href="https://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Analyza-zahranicnich-systemu-hodnoceni-klicovych-k" target="_blank" >https://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Analyza-zahranicnich-systemu-hodnoceni-klicovych-k</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Člověk a příroda
Original language description
Text shrnuje přístupy k rozvoji a hodnocení klíčových kompetencí v přírodovědných předmětech (biologie, zeměpis, chemie a fyzika) a vznikl na základě obsahové analýzy odborných článků vedených v mezinárodní publikační databázi Web of Science (WoS) a SCOPUS. Pro vyhledávání konkrétních studií (Biologie 75, Fyzika 70, Geografie 195, Chemie 300, Science 983) byly zadávány kombinace předem stanovených klíčových slov. Z provedené rešerše vyplývá, že problematika hodnocení obecných (nadoborových) klíčových kompetencí v přírodovědných předmětech nepatří mezi frekventovaná témata v databázi WoS a SCOPUS; nástroje na hodnocení výsledků vzdělávání jsou zaměřeny převážně na úroveň terciárního vzdělávání (VŠ); velká pozornost je věnována především způsobu hodnocení dosaženého odborného vzdělání či na identifikaci miskoncepcí ve vybraných tématech; velmi malý počet evaluačních nástrojů se zaměřuje v kontextu výuky přírodovědných předmětů na hodnocení obecných kompetencí; téměř všechny identifikované nástroje jsou zaměřené na terciární vzdělávání; hodnocené kompetence neodpovídají pojetí klíčových kompetencí v RVP ZV a jsou tedy jen ve velmi omezené míře přenositelné (využitelné); značný důraz je v přírodovědných předmětech kladen na promyšlené propojení obecných kompetencí se vzdělávacím obsahem jednotlivých předmětů.
Czech name
Člověk a příroda
Czech description
Text shrnuje přístupy k rozvoji a hodnocení klíčových kompetencí v přírodovědných předmětech (biologie, zeměpis, chemie a fyzika) a vznikl na základě obsahové analýzy odborných článků vedených v mezinárodní publikační databázi Web of Science (WoS) a SCOPUS. Pro vyhledávání konkrétních studií (Biologie 75, Fyzika 70, Geografie 195, Chemie 300, Science 983) byly zadávány kombinace předem stanovených klíčových slov. Z provedené rešerše vyplývá, že problematika hodnocení obecných (nadoborových) klíčových kompetencí v přírodovědných předmětech nepatří mezi frekventovaná témata v databázi WoS a SCOPUS; nástroje na hodnocení výsledků vzdělávání jsou zaměřeny převážně na úroveň terciárního vzdělávání (VŠ); velká pozornost je věnována především způsobu hodnocení dosaženého odborného vzdělání či na identifikaci miskoncepcí ve vybraných tématech; velmi malý počet evaluačních nástrojů se zaměřuje v kontextu výuky přírodovědných předmětů na hodnocení obecných kompetencí; téměř všechny identifikované nástroje jsou zaměřené na terciární vzdělávání; hodnocené kompetence neodpovídají pojetí klíčových kompetencí v RVP ZV a jsou tedy jen ve velmi omezené míře přenositelné (využitelné); značný důraz je v přírodovědných předmětech kladen na promyšlené propojení obecných kompetencí se vzdělávacím obsahem jednotlivých předmětů.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Analýza zahraničních systémů hodnocení klíčových kompetencí a systémů hodnocení netestovatelných dovedností se souborem doporučení pro školní hodnocení klíčových kompetencí RVP ZV a externí hodnocení školní podpory rozvíjení klíčových kompetencí RVP ZV
ISBN
978-80-88087-16-8
Number of pages of the result
23
Pages from-to
99-121
Number of pages of the book
154
Publisher name
Česká školní inspekce
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—