Learning about social environment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F01%3A00100751" target="_blank" >RIV/00216208:11410/01:00100751 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Poznávání sociálního prostředí
Original language description
Vycházeje z historie sporů o pojetí výuky prvouky a vlastivědy v českých školách a z empirických výzkumů autora jsou diskutována dilemata věcného učení - koncentrace přírodovědných a společenskovědních poznatků; koncentrace výuky vědy, jazyka a morálky.
Czech name
Poznávání sociálního prostředí
Czech description
—
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F00%2F0470" target="_blank" >GA406/00/0470: Pupil in the changing conditions of contemporary school</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2001
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Předškolní a primární pedagogika / Predškolská a elementárna pedagogika
ISBN
80-7178-7
Number of pages of the result
38
Pages from-to
363-400
Number of pages of the book
—
Publisher name
Portál
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—