All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pets in Czech education process

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F08%3A00110467" target="_blank" >RIV/00216208:11410/08:00110467 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zkušenosti s chovem exotických zvířat v českém školství

  • Original language description

    V posledních dvou desetiletích probíhá na našich školách proces, který můžeme nazvat návrat k chovatelství. Učitelé pořizují do škol nejrůznější zvířata, protože předpokládají pozitivní účinky jejich přítomnosti na třídní klima i na jednotlivé žáky. A jejich očekávání jsou, jak potvrzuje i prezentovaný kvalitativní výzkum, naplňována (rozvoj komunikace mezi žáky, rozvoj spolupráce rodina?škola, zklidnění hyperaktivních žáků, rozvoj jemné motoriky, aj.). Příspěvek představuje zkušenosti pedagogických pracovníků v této oblasti a nalézá podmínky (především informovanost učitele, výběr vhodného druhu), za kterých je pozitivní účinek interakce žák ? živý tvor nejvyšší. Diskutuje posun od chovu užitkových zvířat k chovu zvířat exotických a pozitivně hodnotítento trend, který rozvíjí jak environmentální senzitivitu (Wilke, 1993), tak další klíčové kompetence.

  • Czech name

    Zkušenosti s chovem exotických zvířat v českém školství

  • Czech description

    V posledních dvou desetiletích probíhá na našich školách proces, který můžeme nazvat návrat k chovatelství. Učitelé pořizují do škol nejrůznější zvířata, protože předpokládají pozitivní účinky jejich přítomnosti na třídní klima i na jednotlivé žáky. A jejich očekávání jsou, jak potvrzuje i prezentovaný kvalitativní výzkum, naplňována (rozvoj komunikace mezi žáky, rozvoj spolupráce rodina?škola, zklidnění hyperaktivních žáků, rozvoj jemné motoriky, aj.). Příspěvek představuje zkušenosti pedagogických pracovníků v této oblasti a nalézá podmínky (především informovanost učitele, výběr vhodného druhu), za kterých je pozitivní účinek interakce žák ? živý tvor nejvyšší. Diskutuje posun od chovu užitkových zvířat k chovu zvířat exotických a pozitivně hodnotítento trend, který rozvíjí jak environmentální senzitivitu (Wilke, 1993), tak další klíčové kompetence.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník příspěvků konference Terapie a asistenční aktivity lidí za pomocí zvířat

  • ISBN

  • ISSN

    1588-2284

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Česká zemědělská univerzita v Praze a Sdružení Sraz

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Apr 16, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article