All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mind Map Technique for pupils with Specific Learning Difficulties

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F08%3A00110649" target="_blank" >RIV/00216208:11410/08:00110649 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    němčina

  • Original language name

    Mind Map-Methode in der Bildung der Legastheniekinder

  • Original language description

    Mind Map-Methode ist eine Methode, die zwar bekannt ist, aber im Fremdsprachenunterricht ist sie noch nicht so oft verwendet. Mind Mapping optimalisiert die Schülerleistungen, kann zum Binnendifferenzierungsmittel werden und spricht die Schüler motivierend an. Eine Mind Map ist eine einfache Graphik, die eigene Gedanken und deren Verbindungen zu einem be-stimmten Thema darstellt. Die Erstellung einer Mind Map im Fremdsprachenunterricht bringt eine Arbeitsabwechslung nicht nur im Bereich des Wortschatzes. Diese untraditionelle Erstel-lung eines zusammenhängenden Textes, der durch die Ordnung vom unsystematischen Ge-dankenstrom ausgeht, fördert auch die Textproduktion beim Spracherwerb. Die Mind Map-Methode unterstützt und verarbeitet Gedanken, Informationen und Wissen sowohl der Einzel-nen, als auch der Gruppe.

  • Czech name

    Metoda myšlenkových map u žáků se specifickými poruchami učení

  • Czech description

    Technika myšlenkových map chápe proces učení se jako samostatnou a kreativní činnost, za kterou žák sám nese plně odpovědnost. Žáci se učí přijmout postoj ?JÁ? navzdory obecnému a pasivnímu ?SE?, učí se prezentovat své postoje a přebírat za ně zodpovědnost, stejně tak se učí vyslechnout názory druhých, respektovat je a reagovat na ně. Tato technika je charakteristická svým postupem, který začíná v uvědomění si vlastních zkušeností a znalostí, svých silných stránek, které aktivuje, volně na ně navazuje arozšiřuje je.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků se SPU

  • ISBN

    978-80-210-4782-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jun 5, 2008

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article