Attitudes of Secondary School and University Students towards Inclusion Processes in Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222191" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:00222191 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Postoje studující mládeže středních a vysokých škol k inkluzivním procesům ve vzdělávání
Original language description
V příspěvku jsou prezentovány výsledky sledování současných postojů studující mládeže středních a vysokých škol vČeské republice ke zdravotně postiženým a ke společnému vzdělávání postižených jedinců s intaktními v běžných školách. Sledování bylo provedeno v rámci výzkumného projektu GAČR ?Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání? Květoňové a kol. K dotazníkovému šetření byla v první fázi použita škála ?Opinion Relating to the Integration of Students with Disabilities (ORI)?. Škála pomáhá zkoumat řadu témat spojených se společným vzděláváním osob intaktních a osob se zdravotním postižením, např. chování integrovaných žáků ve třídě, jejich vzdělávací možnosti, výhody a nevýhody jejich integrace, postoje a vytíženost pedagogů v souvislosti s jejich začleněním do běžných škol.
Czech name
Postoje studující mládeže středních a vysokých škol k inkluzivním procesům ve vzdělávání
Czech description
V příspěvku jsou prezentovány výsledky sledování současných postojů studující mládeže středních a vysokých škol vČeské republice ke zdravotně postiženým a ke společnému vzdělávání postižených jedinců s intaktními v běžných školách. Sledování bylo provedeno v rámci výzkumného projektu GAČR ?Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání? Květoňové a kol. K dotazníkovému šetření byla v první fázi použita škála ?Opinion Relating to the Integration of Students with Disabilities (ORI)?. Škála pomáhá zkoumat řadu témat spojených se společným vzděláváním osob intaktních a osob se zdravotním postižením, např. chování integrovaných žáků ve třídě, jejich vzdělávací možnosti, výhody a nevýhody jejich integrace, postoje a vytíženost pedagogů v souvislosti s jejich začleněním do běžných škol.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III.
ISBN
978-80-7315-189-8
Number of pages of the result
8
Pages from-to
—
Number of pages of the book
443
Publisher name
Paido
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—