All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Attitudes of University Students towards Inclusion Education of students with special educational needs

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222195" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:00222195 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Postoje vysokoškolských studentů ke vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami v hlavním vzdělávacím proudu

  • Original language description

    Jednou z překážek sociální inkluze se jeví být negativní postoje vrstevníků vůči žákům/ studentům se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem autorek bylo zjistit, jaké jsou převládající postoje studentů vysokých škol k integraci osob se speciálními vzdělávacími potřebami do hlavního vzdělávacího proudu. Šetření se zúčastnilo 346 studentů vysokých škol, kteří vyplnili škálu ?Opinions Relative to Integration (ORI)?. Jak vyplývá z výsledků šetření, studenti vysokých škol mají pozitivní přístup k integraci ? u žen je tento přístup výraznější než u mužů. Participující studenti se dále domnívají, že integrace studentů se speciálními vzdělávacími potřebami bude prospěšná pro jejich vrstevníky bez postižení. Účastníci šetření byli nicméně kritičtí k připravenosti pedagogů na běžných školách na integraci. Výsledky šetření jsou uvedeny do kontextu s výsledky zahraničních výzkumů.

  • Czech name

    Postoje vysokoškolských studentů ke vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami v hlavním vzdělávacím proudu

  • Czech description

    Jednou z překážek sociální inkluze se jeví být negativní postoje vrstevníků vůči žákům/ studentům se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem autorek bylo zjistit, jaké jsou převládající postoje studentů vysokých škol k integraci osob se speciálními vzdělávacími potřebami do hlavního vzdělávacího proudu. Šetření se zúčastnilo 346 studentů vysokých škol, kteří vyplnili škálu ?Opinions Relative to Integration (ORI)?. Jak vyplývá z výsledků šetření, studenti vysokých škol mají pozitivní přístup k integraci ? u žen je tento přístup výraznější než u mužů. Participující studenti se dále domnívají, že integrace studentů se speciálními vzdělávacími potřebami bude prospěšná pro jejich vrstevníky bez postižení. Účastníci šetření byli nicméně kritičtí k připravenosti pedagogů na běžných školách na integraci. Výsledky šetření jsou uvedeny do kontextu s výsledky zahraničních výzkumů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Vytváření sociálních sítí

  • ISBN

    978-80-248-2117-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    VŠB-TUO

  • Place of publication

    Ostrava

  • Event location

    Ostrava

  • Event date

    Nov 11, 2009

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article