All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The considerations of the empathy´s nature as a prerequisite and a part of the human´s understanding within the hermeneutic context (with special reference to the philosophy of W. Dilthey)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222197" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:00222197 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Úvahy o povaze empatie jako předpokladu i součásti lidského porozumění v hermeneutickém kontextu (se zvláštním zřetelem k filosofii W. Diltheye).

  • Original language description

    Stať se zabývá analýzou dvou odlišných forem poznání, rozdílem mezi vysvětlením (Erklaeren) abstraktních principů ve vědách exaktních a mezi porozuměním (Verstehen) společenským, historickým a psychickým jevům ve vědách humanitních. Autorka analyzuje vývoj hermeneutiky od Diltheye až po Heideggera a Gadamera a ukazuje její význam v pedagogické a psychoterapeutické praxi a v procesech poznávání ve výchově a vyučování. Všímá si souvislosti mezi prožíváním a poznáváním a možnosti jejich využití v rozvoji kognitivních procesů nejen u žáků a studentů, ale i u vyučujících. Porozumění výchovné a vzdělávací činnosti je zde představeno především jako sebeporozumění odehrávající se v reflexi povahy vlastní činnosti učitele a vychovatele.

  • Czech name

    Úvahy o povaze empatie jako předpokladu i součásti lidského porozumění v hermeneutickém kontextu (se zvláštním zřetelem k filosofii W. Diltheye).

  • Czech description

    Stať se zabývá analýzou dvou odlišných forem poznání, rozdílem mezi vysvětlením (Erklaeren) abstraktních principů ve vědách exaktních a mezi porozuměním (Verstehen) společenským, historickým a psychickým jevům ve vědách humanitních. Autorka analyzuje vývoj hermeneutiky od Diltheye až po Heideggera a Gadamera a ukazuje její význam v pedagogické a psychoterapeutické praxi a v procesech poznávání ve výchově a vyučování. Všímá si souvislosti mezi prožíváním a poznáváním a možnosti jejich využití v rozvoji kognitivních procesů nejen u žáků a studentů, ale i u vyučujících. Porozumění výchovné a vzdělávací činnosti je zde představeno především jako sebeporozumění odehrávající se v reflexi povahy vlastní činnosti učitele a vychovatele.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AA - Philosophy and religion

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Kognitivní věda dnes a zítra.

  • ISBN

    978-80-86807-55-3

  • Number of pages of the result

    13

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    304

  • Publisher name

    Nakladatelství Bor

  • Place of publication

    Liberec

  • UT code for WoS chapter