Who and Why (not) Passes Maturita? : Analytical Study of the Project HELP
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10082928" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10082928 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kdo a proč (ne)udělá maturitu? : Analytická studie projektu HELP
Original language description
Studie analyzuje výsledky rozsáhlého šetření v maturitních ročnících středních škol, které v rámci projektu HELP v prosinci 2009 provedl CZVV (Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání ? CERMAT). Cílem šetření bylo zjistit pomocí testů úroveň žáků v matematice, v českém jazyce a literatuře a ve zvoleném cizím jazyce a pokusit se odhalit různé příčiny rozdílné úrovně maturantů v rovině individuální, institucionální a systémové. Hlavním závěrem studie je, že při uvažovaném nastavení státních maturit jsoužáci v poměrně velké části středního školství ohroženi vysokou mírou koncentrované neúspěšnosti. Nezanedbatelný podíl žáků na určitých školách/oborech nebude totiž schopen státní maturitu složit. Na různé typy a obory středního vzdělávání totiž vstupujížáci s velice různou úrovní studijních předpokladů, které jsou hlavním faktorem jejich pravděpodobné neúspěšnosti. Nástroji vzdělávací politiky používanými na systémové a institucionální úrovni lze tyto rozdíly změnit jen omezeně.
Czech name
Kdo a proč (ne)udělá maturitu? : Analytická studie projektu HELP
Czech description
Studie analyzuje výsledky rozsáhlého šetření v maturitních ročnících středních škol, které v rámci projektu HELP v prosinci 2009 provedl CZVV (Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání ? CERMAT). Cílem šetření bylo zjistit pomocí testů úroveň žáků v matematice, v českém jazyce a literatuře a ve zvoleném cizím jazyce a pokusit se odhalit různé příčiny rozdílné úrovně maturantů v rovině individuální, institucionální a systémové. Hlavním závěrem studie je, že při uvažovaném nastavení státních maturit jsoužáci v poměrně velké části středního školství ohroženi vysokou mírou koncentrované neúspěšnosti. Nezanedbatelný podíl žáků na určitých školách/oborech nebude totiž schopen státní maturitu složit. Na různé typy a obory středního vzdělávání totiž vstupujížáci s velice různou úrovní studijních předpokladů, které jsou hlavním faktorem jejich pravděpodobné neúspěšnosti. Nástroji vzdělávací politiky používanými na systémové a institucionální úrovni lze tyto rozdíly změnit jen omezeně.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7290-491-4
Number of pages
93
Publisher name
Pedagogická fakulta, UK v Praze
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—