All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Interaction factors in constructivist teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126044" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10126044 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Interakce faktorů v konstruktivistické výuce

  • Original language description

    Příspěvek je zaměřen na aspekty a znaky konstruktivistického pojetí výuky na základní škole a na vzdělávací proces realizovaný interakcí základních faktorů, mezi které řadíme učitele, žáka, obsah vzdělávání, vzdělávací postupy a vyučovací metody. V příspěvku je uvedena strukturace vyučovací jednotky v konstruktivisticky pojaté výuce a nástin programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT), kterým lze konstruktivismus realizovat přímo ve výuce prostřednictvím třífázového modelu učení EUR. Tento model učebního a vyučovacího procesu je tvořen rámcem obsahující základní fáze - evokace, uvědomění si významu informací a reflexe. V každé z uvedených fází je možné uplatňovat specifické metody, které jsou typické pro program RWCT. Model EUR lze považovatza funkční a srozumitelný model konstruktivistického učení a vyučování.

  • Czech name

    Interakce faktorů v konstruktivistické výuce

  • Czech description

    Příspěvek je zaměřen na aspekty a znaky konstruktivistického pojetí výuky na základní škole a na vzdělávací proces realizovaný interakcí základních faktorů, mezi které řadíme učitele, žáka, obsah vzdělávání, vzdělávací postupy a vyučovací metody. V příspěvku je uvedena strukturace vyučovací jednotky v konstruktivisticky pojaté výuce a nástin programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT), kterým lze konstruktivismus realizovat přímo ve výuce prostřednictvím třífázového modelu učení EUR. Tento model učebního a vyučovacího procesu je tvořen rámcem obsahující základní fáze - evokace, uvědomění si významu informací a reflexe. V každé z uvedených fází je možné uplatňovat specifické metody, které jsou typické pro program RWCT. Model EUR lze považovatza funkční a srozumitelný model konstruktivistického učení a vyučování.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Relationship between pupil´s cognitive structures and language system structures in Czech language education process</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Čeština ve škole 21. století - II. Úvodní studie

  • ISBN

    978-80-7290-617-8

  • Number of pages of the result

    10

  • Pages from-to

    97-106

  • Number of pages of the book

    120

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter