Interaction factors in constructivist teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126044" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10126044 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Interakce faktorů v konstruktivistické výuce
Original language description
Příspěvek je zaměřen na aspekty a znaky konstruktivistického pojetí výuky na základní škole a na vzdělávací proces realizovaný interakcí základních faktorů, mezi které řadíme učitele, žáka, obsah vzdělávání, vzdělávací postupy a vyučovací metody. V příspěvku je uvedena strukturace vyučovací jednotky v konstruktivisticky pojaté výuce a nástin programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT), kterým lze konstruktivismus realizovat přímo ve výuce prostřednictvím třífázového modelu učení EUR. Tento model učebního a vyučovacího procesu je tvořen rámcem obsahující základní fáze - evokace, uvědomění si významu informací a reflexe. V každé z uvedených fází je možné uplatňovat specifické metody, které jsou typické pro program RWCT. Model EUR lze považovatza funkční a srozumitelný model konstruktivistického učení a vyučování.
Czech name
Interakce faktorů v konstruktivistické výuce
Czech description
Příspěvek je zaměřen na aspekty a znaky konstruktivistického pojetí výuky na základní škole a na vzdělávací proces realizovaný interakcí základních faktorů, mezi které řadíme učitele, žáka, obsah vzdělávání, vzdělávací postupy a vyučovací metody. V příspěvku je uvedena strukturace vyučovací jednotky v konstruktivisticky pojaté výuce a nástin programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT), kterým lze konstruktivismus realizovat přímo ve výuce prostřednictvím třífázového modelu učení EUR. Tento model učebního a vyučovacího procesu je tvořen rámcem obsahující základní fáze - evokace, uvědomění si významu informací a reflexe. V každé z uvedených fází je možné uplatňovat specifické metody, které jsou typické pro program RWCT. Model EUR lze považovatza funkční a srozumitelný model konstruktivistického učení a vyučování.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Relationship between pupil´s cognitive structures and language system structures in Czech language education process</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Čeština ve škole 21. století - II. Úvodní studie
ISBN
978-80-7290-617-8
Number of pages of the result
10
Pages from-to
97-106
Number of pages of the book
120
Publisher name
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—