All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Role of modern methods and technologies in selected learning models

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F08%3A00002811" target="_blank" >RIV/62690094:18440/08:00002811 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Úloha moderních metod a technologií ve vybraných modelech učení

  • Original language description

    V pedagogické teorii je zřejmě nejrozšířenějším modelem didaktický trojúhelník, postihující vzdělávací proces jako vztah mezi třemi základními elementy: žák, učitel, učivo, kdy mezi těmito elementy existují vzájemné vazby. Vychází z dvoupólového modelu,zkoumajícího výchovu a vzdělávání jako dialog mezi učitelem a žákem. Avšak ani třípólový model není dostatečný. Nepostihuje jeho různé komponenty ani celkovou komplexnost, vyplývající z vazby s okolím. Proto jsou vytvářeny složitější modely. Dalším modelem orientujícím se na zkušenostní učení je Kolbův model. Zahrnuje 4 fáze: konkrétní zkušenost, reflektivní pozorování, abstraktní konceptualizaci, aktivní experimentování. Kompetence jsou rozvíjeny aktivním učením za použití e-learningu. Jde o psychodidaktický model výuky na principu situačního učení, reflexe a akčního výzkumu. Nové trendy ve vzdělávání vycházejí z konstruktivistického pojetí. Příkladem může být program RWCT. Principem je otevřenost myšlenkám druhých a vzájemné obohacová

  • Czech name

    Úloha moderních metod a technologií ve vybraných modelech učení

  • Czech description

    V pedagogické teorii je zřejmě nejrozšířenějším modelem didaktický trojúhelník, postihující vzdělávací proces jako vztah mezi třemi základními elementy: žák, učitel, učivo, kdy mezi těmito elementy existují vzájemné vazby. Vychází z dvoupólového modelu,zkoumajícího výchovu a vzdělávání jako dialog mezi učitelem a žákem. Avšak ani třípólový model není dostatečný. Nepostihuje jeho různé komponenty ani celkovou komplexnost, vyplývající z vazby s okolím. Proto jsou vytvářeny složitější modely. Dalším modelem orientujícím se na zkušenostní učení je Kolbův model. Zahrnuje 4 fáze: konkrétní zkušenost, reflektivní pozorování, abstraktní konceptualizaci, aktivní experimentování. Kompetence jsou rozvíjeny aktivním učením za použití e-learningu. Jde o psychodidaktický model výuky na principu situačního učení, reflexe a akčního výzkumu. Nové trendy ve vzdělávání vycházejí z konstruktivistického pojetí. Příkladem může být program RWCT. Principem je otevřenost myšlenkám druhých a vzájemné obohacová

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    IN - Informatics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Systémové přístupy 2007 : sborník příspěvků z konference

  • ISBN

    978-80-245-1320-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Oeconomica

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Jan 1, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article