Role of modern methods and technologies in selected learning models
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F08%3A00002811" target="_blank" >RIV/62690094:18440/08:00002811 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Úloha moderních metod a technologií ve vybraných modelech učení
Original language description
V pedagogické teorii je zřejmě nejrozšířenějším modelem didaktický trojúhelník, postihující vzdělávací proces jako vztah mezi třemi základními elementy: žák, učitel, učivo, kdy mezi těmito elementy existují vzájemné vazby. Vychází z dvoupólového modelu,zkoumajícího výchovu a vzdělávání jako dialog mezi učitelem a žákem. Avšak ani třípólový model není dostatečný. Nepostihuje jeho různé komponenty ani celkovou komplexnost, vyplývající z vazby s okolím. Proto jsou vytvářeny složitější modely. Dalším modelem orientujícím se na zkušenostní učení je Kolbův model. Zahrnuje 4 fáze: konkrétní zkušenost, reflektivní pozorování, abstraktní konceptualizaci, aktivní experimentování. Kompetence jsou rozvíjeny aktivním učením za použití e-learningu. Jde o psychodidaktický model výuky na principu situačního učení, reflexe a akčního výzkumu. Nové trendy ve vzdělávání vycházejí z konstruktivistického pojetí. Příkladem může být program RWCT. Principem je otevřenost myšlenkám druhých a vzájemné obohacová
Czech name
Úloha moderních metod a technologií ve vybraných modelech učení
Czech description
V pedagogické teorii je zřejmě nejrozšířenějším modelem didaktický trojúhelník, postihující vzdělávací proces jako vztah mezi třemi základními elementy: žák, učitel, učivo, kdy mezi těmito elementy existují vzájemné vazby. Vychází z dvoupólového modelu,zkoumajícího výchovu a vzdělávání jako dialog mezi učitelem a žákem. Avšak ani třípólový model není dostatečný. Nepostihuje jeho různé komponenty ani celkovou komplexnost, vyplývající z vazby s okolím. Proto jsou vytvářeny složitější modely. Dalším modelem orientujícím se na zkušenostní učení je Kolbův model. Zahrnuje 4 fáze: konkrétní zkušenost, reflektivní pozorování, abstraktní konceptualizaci, aktivní experimentování. Kompetence jsou rozvíjeny aktivním učením za použití e-learningu. Jde o psychodidaktický model výuky na principu situačního učení, reflexe a akčního výzkumu. Nové trendy ve vzdělávání vycházejí z konstruktivistického pojetí. Příkladem může být program RWCT. Principem je otevřenost myšlenkám druhých a vzájemné obohacová
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
IN - Informatics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Systémové přístupy 2007 : sborník příspěvků z konference
ISBN
978-80-245-1320-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
—
Publisher name
Oeconomica
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Jan 1, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—