All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

From syllabi to standards : The development of curricular theory and praxis

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10127669" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10127669 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Od osnov ke standardům : Proměny kurikulární teorie a praxe

  • Original language description

    Kniha ukazuje složité ovlivňování kurikulární teorie a vzdělávací praxe v posledních desetiletích. Krátký úvod ukazuje některé starší zdroje kurikulárního myšlení. Druhá kapitola systematizuje pojmy užívané k popisu struktury a kvalit kurikulárních dokumentů. Třetí kapitola rozebírá vývoj, který následoval po rozčarování z nenaplněných očekávání spojených s tzv. kurikulárním hnutím. Ukazuje, že teorie byla silně ovlivněna kritickou teorií a postmodernismem. Praxe vzdělávací politiky naproti tomu hledá univerzální řešení v tvorbě obsahových a evaluačních standardů. Rozkol mezi kurikulární teorií a praxí však poškozuje obě oblasti. Teprve v poslední době se více akademických pracovníků vrací k tradičním otázkám po výběru vzdělávacího obsahu a jeho uspořádání. Čtvrtá kapitola představuje některé více či méně zavedené metody užívané pro výzkum kurikula a aplikuje jen na české kurikulární dokumenty. Ukazuje relativní stabilitu určitých specifik naší tradice v této oblast. Tato specifika by

  • Czech name

    Od osnov ke standardům : Proměny kurikulární teorie a praxe

  • Czech description

    Kniha ukazuje složité ovlivňování kurikulární teorie a vzdělávací praxe v posledních desetiletích. Krátký úvod ukazuje některé starší zdroje kurikulárního myšlení. Druhá kapitola systematizuje pojmy užívané k popisu struktury a kvalit kurikulárních dokumentů. Třetí kapitola rozebírá vývoj, který následoval po rozčarování z nenaplněných očekávání spojených s tzv. kurikulárním hnutím. Ukazuje, že teorie byla silně ovlivněna kritickou teorií a postmodernismem. Praxe vzdělávací politiky naproti tomu hledá univerzální řešení v tvorbě obsahových a evaluačních standardů. Rozkol mezi kurikulární teorií a praxí však poškozuje obě oblasti. Teprve v poslední době se více akademických pracovníků vrací k tradičním otázkám po výběru vzdělávacího obsahu a jeho uspořádání. Čtvrtá kapitola představuje některé více či méně zavedené metody užívané pro výzkum kurikula a aplikuje jen na české kurikulární dokumenty. Ukazuje relativní stabilitu určitých specifik naší tradice v této oblast. Tato specifika by

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7290-601-7

  • Number of pages

    136

  • Publisher name

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book