All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Ability of Straight Walk of Children with Visual Impairment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10128732" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10128732 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Schopnost chůze v přímém směru dětí se zrakovým postižením

  • Original language description

    Chůze v přímém směru je jedna ze základních dovedností v rámci prostorové orientace a samostatného pohybu osob se zrakovým postižením. Předkládaná práce hodnotí míru odchylek od přímého směru žáků se zrakovým postižením z prvního a druhého stupně základní školy. Pro naplnění cíle bylo použito měření na trase dlouhé 15 m. Pro další zpracování dat byla použita numerická metoda podle Wienera (2006), která odhalí jednak průměrnou odchylku prostou, vyjadřující průměrnou velikost odchylky každého jedince, a jednak průměrnou odchylku orientovanou, která ukazuje celkovou orientovanost jedince. Výzkumu se zúčastnilo 34 probandů, 17 osob se zrakovým postižením (9 dívek a 8 chlapců) a 17 žáků vidících jako kontrolní skupiny. Výsledky výzkumu zjišťují schopnost chůze v přímém směru žáků se zrakovým postižením na základě dostupného testu. Žáci se zrakovým postižením nepřekonali žáky vidící v testu přímé chůze. Proto se rozvoj chůze v přímém směru, důležitá dovednost v rámci prostorové orientace a s

  • Czech name

    Schopnost chůze v přímém směru dětí se zrakovým postižením

  • Czech description

    Chůze v přímém směru je jedna ze základních dovedností v rámci prostorové orientace a samostatného pohybu osob se zrakovým postižením. Předkládaná práce hodnotí míru odchylek od přímého směru žáků se zrakovým postižením z prvního a druhého stupně základní školy. Pro naplnění cíle bylo použito měření na trase dlouhé 15 m. Pro další zpracování dat byla použita numerická metoda podle Wienera (2006), která odhalí jednak průměrnou odchylku prostou, vyjadřující průměrnou velikost odchylky každého jedince, a jednak průměrnou odchylku orientovanou, která ukazuje celkovou orientovanost jedince. Výzkumu se zúčastnilo 34 probandů, 17 osob se zrakovým postižením (9 dívek a 8 chlapců) a 17 žáků vidících jako kontrolní skupiny. Výsledky výzkumu zjišťují schopnost chůze v přímém směru žáků se zrakovým postižením na základě dostupného testu. Žáci se zrakovým postižením nepřekonali žáky vidící v testu přímé chůze. Proto se rozvoj chůze v přímém směru, důležitá dovednost v rámci prostorové orientace a s

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů