The Measurement of the Knowledge and Skills of Roma Pupils in the Context of the PISA Survey 2009
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10134242" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10134242 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2013/04/Pedag_13_1_Mereni_Strakova.pdf" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2013/04/Pedag_13_1_Mereni_Strakova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Měření vědomostí a dovedností romských žáků v rámci šetření PISA 2009
Original language description
V České republice je k dispozici řada výzkumů, které ukazují, že romští žáci jsou v českém vzdělávacím systému znevýhodněni z hlediska svých vzdělávacích drah. Máme poznatky o tom, že romští žáci jsou častěji než žáci z většinové společnosti vzděláváni mimo hlavní vzdělávací proud a předčasně odcházejí ze vzdělávání. Chybějí však informace o tom, jakých dosahují romští žáci výsledků. Tato stať představuje sondu, která byla provedena v rámci šetření PISA 2009 a pokoušela se získat informace o vzdělávacích výsledcích romských žáků ve srovnání se vzdělávacími výsledky většinové populace. Čerpá z dat získaných v rámci sběru dat pro výzkum PISA a z přidaného šetření provedeného na výběru škol nacházejících se v blízkosti vyloučených lokalit.
Czech name
Měření vědomostí a dovedností romských žáků v rámci šetření PISA 2009
Czech description
V České republice je k dispozici řada výzkumů, které ukazují, že romští žáci jsou v českém vzdělávacím systému znevýhodněni z hlediska svých vzdělávacích drah. Máme poznatky o tom, že romští žáci jsou častěji než žáci z většinové společnosti vzděláváni mimo hlavní vzdělávací proud a předčasně odcházejí ze vzdělávání. Chybějí však informace o tom, jakých dosahují romští žáci výsledků. Tato stať představuje sondu, která byla provedena v rámci šetření PISA 2009 a pokoušela se získat informace o vzdělávacích výsledcích romských žáků ve srovnání se vzdělávacími výsledky většinové populace. Čerpá z dat získaných v rámci sběru dat pro výzkum PISA a z přidaného šetření provedeného na výběru škol nacházejících se v blízkosti vyloučených lokalit.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F1556" target="_blank" >GAP407/11/1556: Unequal schools–unequal chances: Discovering relationship between teacher quality, school climate, student achievement and students’ social background</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
63
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
41-53
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—