Teacher assistant or assistant for pupil with disability?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10145724" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10145724 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Asistent pedagoga nebo asistent žáka se zdravotním postižením?
Original language description
Asistenti pedagoga jsou v současném systému škol důležitým nástrojem podpory inkluzivního vzdělávání, v jejich uplatnění v praxi ale zůstávají četné nejasnosti. Autoři předkládají vybrané poznatky z výzkumu činnosti pedagogických asistentů v běžných základních školách v České republice - z výpovědí respondentů výzkumu vyplynulo, že v práci asistentů je stále dominantní činností individuální podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a že tato forma práce asistentů může mít negativní dopady v oblasti rozvoje samostatnosti žáků.
Czech name
Asistent pedagoga nebo asistent žáka se zdravotním postižením?
Czech description
Asistenti pedagoga jsou v současném systému škol důležitým nástrojem podpory inkluzivního vzdělávání, v jejich uplatnění v praxi ale zůstávají četné nejasnosti. Autoři předkládají vybrané poznatky z výzkumu činnosti pedagogických asistentů v běžných základních školách v České republice - z výpovědí respondentů výzkumu vyplynulo, že v práci asistentů je stále dominantní činností individuální podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a že tato forma práce asistentů může mít negativní dopady v oblasti rozvoje samostatnosti žáků.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Zborník z mezinárodnej vedeckej konferencie Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied
ISBN
978-80-89238-87-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
60-66
Publisher name
IRIS
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava, PdF UKom
Event date
Nov 20, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—