Reading literacy of primary school pupils and the possibilities of it's development
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10159321" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10159321 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/46747885:24510/13:#0001301
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně a možnosti jejího rozvoje
Original language description
Zpracovaná monografie se podrobně zabývá problematikou čtenářské gramotnosti žáků primárního vzdělávání. Cílem monografie je analýza možností rozvoje čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně základní školy prostřednictvím cíleně zaměřených úloh a zpracovánípraktického metodického manuálu pro učitele k tomuto tématu. Součástí monografie je i rozsáhlý výzkum, realizovaný prostřednictvím několika výzkumných metod (didaktický test, materiály pro výzkum tichého čtení s pozorností, záznamové archy dalších údajůaj.), je zaměřený na zjištění stavu čtenářské gramotnosti žáků 3., 4. a 5. ročníků 1. stupně ZŠ ve čtyřech skupinách úloh z hlediska dovedností získávat a zpracovávat informace obsažené v různých typech textů. Na základě výsledků výzkumných aktivit jsouanalyzovány vztahy vybraných základních proměnných ke stavu a rozvoji čtenářské gramotnosti žáků, formulovány závěry a předloženy náměty diskuze. Výsledky výzkumných šetření jsou využity v praktickém manuálu tvorby úloh rozvíjejících čten
Czech name
Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně a možnosti jejího rozvoje
Czech description
Zpracovaná monografie se podrobně zabývá problematikou čtenářské gramotnosti žáků primárního vzdělávání. Cílem monografie je analýza možností rozvoje čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně základní školy prostřednictvím cíleně zaměřených úloh a zpracovánípraktického metodického manuálu pro učitele k tomuto tématu. Součástí monografie je i rozsáhlý výzkum, realizovaný prostřednictvím několika výzkumných metod (didaktický test, materiály pro výzkum tichého čtení s pozorností, záznamové archy dalších údajůaj.), je zaměřený na zjištění stavu čtenářské gramotnosti žáků 3., 4. a 5. ročníků 1. stupně ZŠ ve čtyřech skupinách úloh z hlediska dovedností získávat a zpracovávat informace obsažené v různých typech textů. Na základě výsledků výzkumných aktivit jsouanalyzovány vztahy vybraných základních proměnných ke stavu a rozvoji čtenářské gramotnosti žáků, formulovány závěry a předloženy náměty diskuze. Výsledky výzkumných šetření jsou využity v praktickém manuálu tvorby úloh rozvíjejících čten
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7290-642-0
Number of pages
181
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—