Name writing development of preschool age children
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190741" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10190741 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Psaní vlastního jména v předškolním věku
Original language description
Článek se věnuje problematice psaní vlastního jména dětmi v předškolním věku. Představuje výzkumné šetření, které sledovalo 101 dětí ve věku od tří do šesti let. Všechny děti psaly a poté četly (analyzovaly) vlastní jméno, menší skupiny psaly a vymýšlelyslova na písmena obsažená v jejich jméně, psaly slova pes, slon, domeček a napsaná slova zpětně četly a hledaly jejich vnitřní struktury. Produkty dětí a také jejich postupy při psaní a čtení byly zpracovány pomocí otevřeného kódování. Výsledkem jsou podchycené prekoncepty psaní a čtení vlastního jména, které studie interpretuje vývojově. Výzkumný design byl inspirovaný psychogenetickou teorií Emilie Ferreirové.
Czech name
Psaní vlastního jména v předškolním věku
Czech description
Článek se věnuje problematice psaní vlastního jména dětmi v předškolním věku. Představuje výzkumné šetření, které sledovalo 101 dětí ve věku od tří do šesti let. Všechny děti psaly a poté četly (analyzovaly) vlastní jméno, menší skupiny psaly a vymýšlelyslova na písmena obsažená v jejich jméně, psaly slova pes, slon, domeček a napsaná slova zpětně četly a hledaly jejich vnitřní struktury. Produkty dětí a také jejich postupy při psaní a čtení byly zpracovány pomocí otevřeného kódování. Výsledkem jsou podchycené prekoncepty psaní a čtení vlastního jména, které studie interpretuje vývojově. Výzkumný design byl inspirovaný psychogenetickou teorií Emilie Ferreirové.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Magister. Reflexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu
ISSN
1805-7152
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
33
Pages from-to
67-99
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—