All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Professional Convictions of Teachers at Basic (Elementary) Schools and of Students at Faculties Training Future Teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10218283" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10218283 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/?p=1498" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/?p=1498</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Profesní přesvědčení učitelů základních škol a studentů fakult připravujících budoucí učitele

  • Original language description

    Příspěvek je součástí řešení výzkumného záměru "Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání". Představuje výsledky kvantitativního dotazníkového šetření, jehož cílem bylo přispět k současnému poznání v oblasti přesvědčení českých učitelů. Výzkum zjišťoval, do jaké míry čeští učitelé považují za žádoucí měnit obsah a metody vzdělávání tak, aby lépe vyhovovaly potřebám současné společnosti, a jaké jsou jejich postoje k těm aspektům kurikulární reformy, které jsou v českém pedagogickém prostředí nové. Do výzkumu bylo zařazeno celkem 553 učitelů ze 128 základních škol. Výzkum ukázal rozdíl v přesvědčeních učitelů 1. a 2. stupně povinného vzdělávání a rozdíly v postoji ke změnám a autonomii v závislosti na věku. Nejvyšší míra shody mezi učiteli panuje v otázkách potřebnosti spolupráce v pedagogickém sboru a potřebnosti konstruktivistických přístupů. Největší rozpory naopak panují v otázkách týkajících se úlohy základní školy a v postojích k autonomii učitelů.

  • Czech name

    Profesní přesvědčení učitelů základních škol a studentů fakult připravujících budoucí učitele

  • Czech description

    Příspěvek je součástí řešení výzkumného záměru "Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání". Představuje výsledky kvantitativního dotazníkového šetření, jehož cílem bylo přispět k současnému poznání v oblasti přesvědčení českých učitelů. Výzkum zjišťoval, do jaké míry čeští učitelé považují za žádoucí měnit obsah a metody vzdělávání tak, aby lépe vyhovovaly potřebám současné společnosti, a jaké jsou jejich postoje k těm aspektům kurikulární reformy, které jsou v českém pedagogickém prostředí nové. Do výzkumu bylo zařazeno celkem 553 učitelů ze 128 základních škol. Výzkum ukázal rozdíl v přesvědčeních učitelů 1. a 2. stupně povinného vzdělávání a rozdíly v postoji ke změnám a autonomii v závislosti na věku. Nejvyšší míra shody mezi učiteli panuje v otázkách potřebnosti spolupráce v pedagogickém sboru a potřebnosti konstruktivistických přístupů. Největší rozpory naopak panují v otázkách týkajících se úlohy základní školy a v postojích k autonomii učitelů.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    64

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    32

  • Pages from-to

    34-65

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database