All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

What to change in work of teachers assistants?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10218689" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10218689 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/?p=2561" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/?p=2561</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Co změnit na práci asistentů pedagoga?

  • Original language description

    S příklonem k inkluzivnímu modelu ve vzdělávání roste i počet pedagogických asistentů v běžných školách, ohledně vymezení kompetencí těchto asistentů ovšem stále přetrvávají četné nejasnosti. Autoři článku prezentují dílčí výstupy výzkumného projektu zaměřeného na práci asistentů pedagoga a soustředí se na preferované změny v práci asistentů z pohledu několika skupin aktérů vzdělávacího procesu: Dotazovaní asistenti, učitelé i žáci se shodují na potřebě větších pracovních úvazků asistentů - větší prostor v práci asistenta by měl být věnován společným přípravám s učiteli, komunikaci s rodinami žáků nebo doprovodu žáků na akce odehrávající se v rámci vyučování mimo prostředí školy. Někteří učitelé také postrádají jasnější vymezení parametrů spolupráce sasistenty, pedagogičtí asistenti by pak vedle vyššího (jak mzdového tak i společenského) ocenění své profese uvítali i zřetelnější vymezení vlastních pravomocí a více intenzivní metodické vedení.

  • Czech name

    Co změnit na práci asistentů pedagoga?

  • Czech description

    S příklonem k inkluzivnímu modelu ve vzdělávání roste i počet pedagogických asistentů v běžných školách, ohledně vymezení kompetencí těchto asistentů ovšem stále přetrvávají četné nejasnosti. Autoři článku prezentují dílčí výstupy výzkumného projektu zaměřeného na práci asistentů pedagoga a soustředí se na preferované změny v práci asistentů z pohledu několika skupin aktérů vzdělávacího procesu: Dotazovaní asistenti, učitelé i žáci se shodují na potřebě větších pracovních úvazků asistentů - větší prostor v práci asistenta by měl být věnován společným přípravám s učiteli, komunikaci s rodinami žáků nebo doprovodu žáků na akce odehrávající se v rámci vyučování mimo prostředí školy. Někteří učitelé také postrádají jasnější vymezení parametrů spolupráce sasistenty, pedagogičtí asistenti by pak vedle vyššího (jak mzdového tak i společenského) ocenění své profese uvítali i zřetelnější vymezení vlastních pravomocí a více intenzivní metodické vedení.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    64

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    200-211

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database