All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Didactics of the Literature: Challenges of the Field. From the Art Texts towards the Didactics of the Expressive Field

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10282270" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10282270 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Didaktika literatury: výzvy oboru. Od textů umělecké povahy k didaktice estetickovýchovného oboru

  • Original language description

    Autor monografie zastává názor, že existují tři oblasti, které je třeba v oboru literární didaktiky i školním literárním vzdělávání mít na zřeteli a které je třeba udržovat v rovnováze, aby obor ani školní předmět neztratily estetickou, resp. estetickovýchovnou zaměřenost: 1/ četba (četba literárních textů a její reflexe), 2/ tvorba (konstrukce a rekonstrukce textu a jejich reflexe), 3/ nauka (poznávání kontextů relevantních pro interpretaci textu, udržení kulturní kontinuity a kulturní identity). V současném pojetí literárního vzdělávání stále převládá naukový přístup (redukovaný navíc na literární historii a frontální organizační formu výuky). Je avšak třeba uznat a rozvíjet všechny relevantní oblasti literárního vzdělávání (z nauky např. literární teorii; četbu a tvorbu a jejich reflexi) a jiné přístupy než (tradičně)naukové, a to především z toho důvodu, že žáci mají rozumět literatuře tak, jak převládá v reálném životě, ve čtenářství, v kultuře.

  • Czech name

    Didaktika literatury: výzvy oboru. Od textů umělecké povahy k didaktice estetickovýchovného oboru

  • Czech description

    Autor monografie zastává názor, že existují tři oblasti, které je třeba v oboru literární didaktiky i školním literárním vzdělávání mít na zřeteli a které je třeba udržovat v rovnováze, aby obor ani školní předmět neztratily estetickou, resp. estetickovýchovnou zaměřenost: 1/ četba (četba literárních textů a její reflexe), 2/ tvorba (konstrukce a rekonstrukce textu a jejich reflexe), 3/ nauka (poznávání kontextů relevantních pro interpretaci textu, udržení kulturní kontinuity a kulturní identity). V současném pojetí literárního vzdělávání stále převládá naukový přístup (redukovaný navíc na literární historii a frontální organizační formu výuky). Je avšak třeba uznat a rozvíjet všechny relevantní oblasti literárního vzdělávání (z nauky např. literární teorii; četbu a tvorbu a jejich reflexi) a jiné přístupy než (tradičně)naukové, a to především z toho důvodu, že žáci mají rozumět literatuře tak, jak převládá v reálném životě, ve čtenářství, v kultuře.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-246-2626-0

  • Number of pages

    180

  • Publisher name

    Nakladatelství Karolinum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book