Reading comprehension II: Reading comprehension in children at risk for reading difficulties - background, themes, resources - critical analysis and research design
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10285655" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10285655 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Porozumění čtenému II : Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží - východiska, témata, zdroje - kritická analýza a návrh výzkumu
Original language description
Publikace se zabývá tématem porozumění čtenému u rizikových skupin čtenářů. Jedná se o žáky, kteří mohou být ohroženi v rozvoji čtenářských dovedností, včetně obtíží v porozumění čtenému. Poznatky shromážděné v této publikaci vycházejí z výzkumného projektu Grantové agentury ČR "Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika" a zahrnují jeho druhou část (první část projektu byla zaměřena na rozvoj porozumění čtenému u dětí s typickým vývojem). Zpracovaný text je strukturován v souladu s klinickými skupinami žáků, které byly identifikovány jako nejčastější rizikové skupiny z hlediska možných čtenářských obtíží, včetně obtíží v porozumění čtenému. Výsledkem jsou čtyři svébytné kapitoly, které se zabývají porozuměním čtenému u dětí se specifickými poruchami učení (včetně dětí s dyslexií), dětí se specificky narušeným vývojem řeči a jazyka (s vývojovou dysfázií), dětí s poruchou autistického spektra (včetně dětí s Aspergerovým syndromem) a tzv. slabých čtenářů. Třídění čtenářských obtíží
Czech name
Porozumění čtenému II : Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží - východiska, témata, zdroje - kritická analýza a návrh výzkumu
Czech description
Publikace se zabývá tématem porozumění čtenému u rizikových skupin čtenářů. Jedná se o žáky, kteří mohou být ohroženi v rozvoji čtenářských dovedností, včetně obtíží v porozumění čtenému. Poznatky shromážděné v této publikaci vycházejí z výzkumného projektu Grantové agentury ČR "Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika" a zahrnují jeho druhou část (první část projektu byla zaměřena na rozvoj porozumění čtenému u dětí s typickým vývojem). Zpracovaný text je strukturován v souladu s klinickými skupinami žáků, které byly identifikovány jako nejčastější rizikové skupiny z hlediska možných čtenářských obtíží, včetně obtíží v porozumění čtenému. Výsledkem jsou čtyři svébytné kapitoly, které se zabývají porozuměním čtenému u dětí se specifickými poruchami učení (včetně dětí s dyslexií), dětí se specificky narušeným vývojem řeči a jazyka (s vývojovou dysfázií), dětí s poruchou autistického spektra (včetně dětí s Aspergerovým syndromem) a tzv. slabých čtenářů. Třídění čtenářských obtíží
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Reading comprehension - typical development and its risks</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7290-727-4
Number of pages
158
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—