Children Experience with Communication by Mobil Phone
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10290268" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10290268 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dětská zkušenost s komunikací v prostředí mobiního telefonu
Original language description
Příspěvek mapuje dětskou zkušenost s druhy komunikace, kterou přináší mobilní telefon. Zjišťuje délku zkušenosti s moblem u žáků 4. a 5. roč. ZŠ na vzorku více než 300 respondentů. Zaznamenává spektrum činností, které jsou dětem dostupné a které jsou preferované. Výzkum je zjišťující, je orientován kvantitativně. Výsledkem je potvrzení, že komunikační účel při používání mobilu je dětmi tohoto věku preferován. Další oblíbené činnosti, tj. poslechy písní, hraní her, posléze i obrazové záznamy fotografováním a natáčením nabízejí komunikační zkušenosti nad společně sdíleným obsahem. V souvislosti s propojováním mediální výchovy se vzdělávací oblastí Jazyk a jazyková komunikace se otevírá příležitost ke kultivaci mluveného i psaného projevu a rozpoznávání komunikačních záměrů uskutečňovaných v elektronickém prostředí na 1. stupni ZŠ.
Czech name
Dětská zkušenost s komunikací v prostředí mobiního telefonu
Czech description
Příspěvek mapuje dětskou zkušenost s druhy komunikace, kterou přináší mobilní telefon. Zjišťuje délku zkušenosti s moblem u žáků 4. a 5. roč. ZŠ na vzorku více než 300 respondentů. Zaznamenává spektrum činností, které jsou dětem dostupné a které jsou preferované. Výzkum je zjišťující, je orientován kvantitativně. Výsledkem je potvrzení, že komunikační účel při používání mobilu je dětmi tohoto věku preferován. Další oblíbené činnosti, tj. poslechy písní, hraní her, posléze i obrazové záznamy fotografováním a natáčením nabízejí komunikační zkušenosti nad společně sdíleným obsahem. V souvislosti s propojováním mediální výchovy se vzdělávací oblastí Jazyk a jazyková komunikace se otevírá příležitost ke kultivaci mluveného i psaného projevu a rozpoznávání komunikačních záměrů uskutečňovaných v elektronickém prostředí na 1. stupni ZŠ.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Relationship between pupil´s cognitive structures and language system structures in Czech language education process</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
125-133
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—