All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Constructivism and its application in language education 1.level of basic school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10311886" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10311886 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Konstruktivismus a jeho aplikace v jazykovém vzdělávání na 1. stupni ZŠ

  • Original language description

    Příspěvek se zaobírá problematikou a hledáním způsobů, jak vhodně začleňovat konstruktivistické elementy do vyučování českého jazyka. Autorka seznamuje s partikulárními výsledky a zjištěními grantového projektu GA ČR P407/12/1830 s názvem &quot;&quot;Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka&quot;&quot;, který se od roku 2012 zaobírá hledáním nových didaktických řešení jazykové výchovy se systematickým uplatňováním konstruktivistických edukačních přístupů. Autorka představuje dosavadní výzkumná šetření, jejich nástroje a zjištění v oblasti mapování podoby dětských/žákovských prekonceptů v současném pojetí edukačního procesu na 1. stupni základní školy. Nastiňuje problematiku některých jazykových jevů, nabádá k propojení známé, v přirozené komunikaci nabyté jazykové zkušenosti dítěte s obecně platnými zákonitostmi jazykového systému, zároveň upozorňuje na řešení aktuálních problémů oborové didaktiky českého jazyka.

  • Czech name

    Konstruktivismus a jeho aplikace v jazykovém vzdělávání na 1. stupni ZŠ

  • Czech description

    Příspěvek se zaobírá problematikou a hledáním způsobů, jak vhodně začleňovat konstruktivistické elementy do vyučování českého jazyka. Autorka seznamuje s partikulárními výsledky a zjištěními grantového projektu GA ČR P407/12/1830 s názvem &quot;&quot;Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka&quot;&quot;, který se od roku 2012 zaobírá hledáním nových didaktických řešení jazykové výchovy se systematickým uplatňováním konstruktivistických edukačních přístupů. Autorka představuje dosavadní výzkumná šetření, jejich nástroje a zjištění v oblasti mapování podoby dětských/žákovských prekonceptů v současném pojetí edukačního procesu na 1. stupni základní školy. Nastiňuje problematiku některých jazykových jevů, nabádá k propojení známé, v přirozené komunikaci nabyté jazykové zkušenosti dítěte s obecně platnými zákonitostmi jazykového systému, zároveň upozorňuje na řešení aktuálních problémů oborové didaktiky českého jazyka.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60203 - Linguistics

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Relationship between pupil´s cognitive structures and language system structures in Czech language education process</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů