Constructivism and its application in language education 1.level of basic school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10311886" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10311886 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Konstruktivismus a jeho aplikace v jazykovém vzdělávání na 1. stupni ZŠ
Original language description
Příspěvek se zaobírá problematikou a hledáním způsobů, jak vhodně začleňovat konstruktivistické elementy do vyučování českého jazyka. Autorka seznamuje s partikulárními výsledky a zjištěními grantového projektu GA ČR P407/12/1830 s názvem ""Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka"", který se od roku 2012 zaobírá hledáním nových didaktických řešení jazykové výchovy se systematickým uplatňováním konstruktivistických edukačních přístupů. Autorka představuje dosavadní výzkumná šetření, jejich nástroje a zjištění v oblasti mapování podoby dětských/žákovských prekonceptů v současném pojetí edukačního procesu na 1. stupni základní školy. Nastiňuje problematiku některých jazykových jevů, nabádá k propojení známé, v přirozené komunikaci nabyté jazykové zkušenosti dítěte s obecně platnými zákonitostmi jazykového systému, zároveň upozorňuje na řešení aktuálních problémů oborové didaktiky českého jazyka.
Czech name
Konstruktivismus a jeho aplikace v jazykovém vzdělávání na 1. stupni ZŠ
Czech description
Příspěvek se zaobírá problematikou a hledáním způsobů, jak vhodně začleňovat konstruktivistické elementy do vyučování českého jazyka. Autorka seznamuje s partikulárními výsledky a zjištěními grantového projektu GA ČR P407/12/1830 s názvem ""Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka"", který se od roku 2012 zaobírá hledáním nových didaktických řešení jazykové výchovy se systematickým uplatňováním konstruktivistických edukačních přístupů. Autorka představuje dosavadní výzkumná šetření, jejich nástroje a zjištění v oblasti mapování podoby dětských/žákovských prekonceptů v současném pojetí edukačního procesu na 1. stupni základní školy. Nastiňuje problematiku některých jazykových jevů, nabádá k propojení známé, v přirozené komunikaci nabyté jazykové zkušenosti dítěte s obecně platnými zákonitostmi jazykového systému, zároveň upozorňuje na řešení aktuálních problémů oborové didaktiky českého jazyka.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
60203 - Linguistics
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Relationship between pupil´s cognitive structures and language system structures in Czech language education process</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů