Constructivism and Its Didactic Implications in Czech Language Teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10317407" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10317407 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://ncds.ff.cuni.cz/node/298" target="_blank" >http://ncds.ff.cuni.cz/node/298</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Konstruktivismus a jeho didaktické implikace ve vyučování českého jazyka
Original language description
Cílem předkládané studie je představit základní teoretická východiska, na nichž stojí konstruktivistické přístupy k vyučování, a ukázat, že konstruktivismus jako jeden z hlavních proudů současné moderně pojaté didaktiky je aplikovatelný nejen v matematice a přírodovědných předmětech, v nichž se uplatňuje dominantně, ale také v předmětech jazykových s důrazem na vyučování mateřského jazyka. V první části je konstruktivismus vymezen z obecného pohledu a je pojednáno o problematice konstrukce poznatku, dále jsou představeny principy konstruktivisticky pojatého vyučování, zvláštní pozornost je věnována oblasti žákovského prekonceptu (v mateřském jazyce tento fenomén nazýváme přirozenou jazykovou kompetencí žáka) a významu jeho využití ve výuce. Studie usiluje o objasnění podstaty didaktických implikací konstruktivismu v jazykovém vyučování a ukazuje, že konstruktivisticky pojatá didaktika má z různých důvodů právě v něm své opodstatnění.
Czech name
Konstruktivismus a jeho didaktické implikace ve vyučování českého jazyka
Czech description
Cílem předkládané studie je představit základní teoretická východiska, na nichž stojí konstruktivistické přístupy k vyučování, a ukázat, že konstruktivismus jako jeden z hlavních proudů současné moderně pojaté didaktiky je aplikovatelný nejen v matematice a přírodovědných předmětech, v nichž se uplatňuje dominantně, ale také v předmětech jazykových s důrazem na vyučování mateřského jazyka. V první části je konstruktivismus vymezen z obecného pohledu a je pojednáno o problematice konstrukce poznatku, dále jsou představeny principy konstruktivisticky pojatého vyučování, zvláštní pozornost je věnována oblasti žákovského prekonceptu (v mateřském jazyce tento fenomén nazýváme přirozenou jazykovou kompetencí žáka) a významu jeho využití ve výuce. Studie usiluje o objasnění podstaty didaktických implikací konstruktivismu v jazykovém vyučování a ukazuje, že konstruktivisticky pojatá didaktika má z různých důvodů právě v něm své opodstatnění.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Nová čeština doma a ve světě
ISSN
1805-367X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2015
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
11-22
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—