All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Constructivism and Its Didactic Implications in Czech Language Teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10317407" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10317407 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://ncds.ff.cuni.cz/node/298" target="_blank" >http://ncds.ff.cuni.cz/node/298</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Konstruktivismus a jeho didaktické implikace ve vyučování českého jazyka

  • Original language description

    Cílem předkládané studie je představit základní teoretická východiska, na nichž stojí konstruktivistické přístupy k vyučování, a ukázat, že konstruktivismus jako jeden z hlavních proudů současné moderně pojaté didaktiky je aplikovatelný nejen v matematice a přírodovědných předmětech, v nichž se uplatňuje dominantně, ale také v předmětech jazykových s důrazem na vyučování mateřského jazyka. V první části je konstruktivismus vymezen z obecného pohledu a je pojednáno o problematice konstrukce poznatku, dále jsou představeny principy konstruktivisticky pojatého vyučování, zvláštní pozornost je věnována oblasti žákovského prekonceptu (v mateřském jazyce tento fenomén nazýváme přirozenou jazykovou kompetencí žáka) a významu jeho využití ve výuce. Studie usiluje o objasnění podstaty didaktických implikací konstruktivismu v jazykovém vyučování a ukazuje, že konstruktivisticky pojatá didaktika má z různých důvodů právě v něm své opodstatnění.

  • Czech name

    Konstruktivismus a jeho didaktické implikace ve vyučování českého jazyka

  • Czech description

    Cílem předkládané studie je představit základní teoretická východiska, na nichž stojí konstruktivistické přístupy k vyučování, a ukázat, že konstruktivismus jako jeden z hlavních proudů současné moderně pojaté didaktiky je aplikovatelný nejen v matematice a přírodovědných předmětech, v nichž se uplatňuje dominantně, ale také v předmětech jazykových s důrazem na vyučování mateřského jazyka. V první části je konstruktivismus vymezen z obecného pohledu a je pojednáno o problematice konstrukce poznatku, dále jsou představeny principy konstruktivisticky pojatého vyučování, zvláštní pozornost je věnována oblasti žákovského prekonceptu (v mateřském jazyce tento fenomén nazýváme přirozenou jazykovou kompetencí žáka) a významu jeho využití ve výuce. Studie usiluje o objasnění podstaty didaktických implikací konstruktivismu v jazykovém vyučování a ukazuje, že konstruktivisticky pojatá didaktika má z různých důvodů právě v něm své opodstatnění.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Nová čeština doma a ve světě

  • ISSN

    1805-367X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2015

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    11-22

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database