All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

COGNITIVE AND BEHAVIOURAL ASPECTS OF TOY PREFERENCES FROM THE GENDER POINT OF VIEW

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10313654" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10313654 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.vudpap.sk/sub/vudpap.sk/images/PaPD_-_abstrakty/abstrakty-2015_3.pdf" target="_blank" >http://www.vudpap.sk/sub/vudpap.sk/images/PaPD_-_abstrakty/abstrakty-2015_3.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kognitivní a behaviorální aspekty preference hraček z genderového hlediska

  • Original language description

    Hračky jsou základním prostředkem rozvoje osobnosti dětí v raném dětství. Řadou výzkumů bylo prokázáno, že hračky jsou genderově polarizované (např. Skelton, 2010) a že dívky a chlapci uvažují o hračkách na základě jejich přiřazení k genderovým kategoriím (např. Martin et al., 1995). Vztah mezi představami o hračkách a vlastním výběrem hraček pro hru však není zcela jasný. Tento článek prezentuje výsledky výzkumu, v němž bylo provedeno pozorování a rozhovory s 453 dětmi ve věku od 3 do 7 let. Každé dítěbylo po dobu jednoho týdne sledováno při volné hře a následně bylo dotazováno na to, s jakými hračkami si hrají chlapci a dívky, zda jsou určité hračky pro dívky a pro chlapce nevhodné a kterou hračku osobně preferuje. Analýzy potvrdily, že děti o hračkách uvažují na základě genderu. S chlapci jsou nejvíce asociována auta a stavebnice, s dívkami panenky a zvířátka. Dělící čáru mezi femininitou a maskulinitou tvoří panenky a auta, které jsou jednak pozitivně spojovány s dívkami, respekti

  • Czech name

    Kognitivní a behaviorální aspekty preference hraček z genderového hlediska

  • Czech description

    Hračky jsou základním prostředkem rozvoje osobnosti dětí v raném dětství. Řadou výzkumů bylo prokázáno, že hračky jsou genderově polarizované (např. Skelton, 2010) a že dívky a chlapci uvažují o hračkách na základě jejich přiřazení k genderovým kategoriím (např. Martin et al., 1995). Vztah mezi představami o hračkách a vlastním výběrem hraček pro hru však není zcela jasný. Tento článek prezentuje výsledky výzkumu, v němž bylo provedeno pozorování a rozhovory s 453 dětmi ve věku od 3 do 7 let. Každé dítěbylo po dobu jednoho týdne sledováno při volné hře a následně bylo dotazováno na to, s jakými hračkami si hrají chlapci a dívky, zda jsou určité hračky pro dívky a pro chlapce nevhodné a kterou hračku osobně preferuje. Analýzy potvrdily, že děti o hračkách uvažují na základě genderu. S chlapci jsou nejvíce asociována auta a stavebnice, s dívkami panenky a zvířátka. Dělící čáru mezi femininitou a maskulinitou tvoří panenky a auta, které jsou jednak pozitivně spojovány s dívkami, respekti

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F11%2F1556" target="_blank" >GAP407/11/1556: Unequal schools–unequal chances: Discovering relationship between teacher quality, school climate, student achievement and students’ social background</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Psychológia a patopsychológia dieťaťa

  • ISSN

    0555-5574

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    49

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    20

  • Pages from-to

    187-206

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database