Reading Comprehension in Children with Asperger syndrome and High Functioning Autism - Review
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318202" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318202 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
POROZUMĚNÍ ČTENÉMU U DĚTÍ S ASPERGEROVÝM SYNDROMEM A VYSOCE FUNKČNÍM AUTISMEM - PŘEHLEDOVÁ STUDIE
Original language description
Poruchy autistického spektra (dále jen PAS) se těší neutuchajícímu zájmu odborníků z oblasti medicínské, speciálněpedagogické i psychologické. Hlavní důraz je kladen na problema- tiku časné a přesné diagnostiky a na speciální vzdělávací přístupy, které mají napomáhat k maxi- málnímu rozvoji jedince s PAS. Vzhledem k rozšiřování inkluzivního modelu vzdělávání přibývají v poslední době zahraniční studie (například Asberg et al., 2010; Nation et al., 2006; Norbury a Nation, 2011), které cílí na schopnostia dovednosti nezbytné při vzdělávání daných jedinců na běžných školách, jako je čtení a psaní. Zatímco samotná dovednost čtení bývá u jedinců s PAS na dobré úrovni, setkáváme se u nich často s hyperlexií, porozumění čtenému textu je problematic- ké a výrazně ovlivňuje školní výkony žáků. Jelikož jde o téma, které není v českém kontextu téměř řešené, rádi bychom v naší studii podali přehled relevantních zahraničních výzkumů a na základě jejich analýzy diskutovali možné souvislosti porozum
Czech name
POROZUMĚNÍ ČTENÉMU U DĚTÍ S ASPERGEROVÝM SYNDROMEM A VYSOCE FUNKČNÍM AUTISMEM - PŘEHLEDOVÁ STUDIE
Czech description
Poruchy autistického spektra (dále jen PAS) se těší neutuchajícímu zájmu odborníků z oblasti medicínské, speciálněpedagogické i psychologické. Hlavní důraz je kladen na problema- tiku časné a přesné diagnostiky a na speciální vzdělávací přístupy, které mají napomáhat k maxi- málnímu rozvoji jedince s PAS. Vzhledem k rozšiřování inkluzivního modelu vzdělávání přibývají v poslední době zahraniční studie (například Asberg et al., 2010; Nation et al., 2006; Norbury a Nation, 2011), které cílí na schopnostia dovednosti nezbytné při vzdělávání daných jedinců na běžných školách, jako je čtení a psaní. Zatímco samotná dovednost čtení bývá u jedinců s PAS na dobré úrovni, setkáváme se u nich často s hyperlexií, porozumění čtenému textu je problematic- ké a výrazně ovlivňuje školní výkony žáků. Jelikož jde o téma, které není v českém kontextu téměř řešené, rádi bychom v naší studii podali přehled relevantních zahraničních výzkumů a na základě jejich analýzy diskutovali možné souvislosti porozum
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Reading comprehension - typical development and its risks</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Volume of the periodical
25
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
351-362
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—