All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reading Comprehension in Children with Asperger syndrome and High Functioning Autism - Review

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318202" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318202 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    POROZUMĚNÍ ČTENÉMU U DĚTÍ S ASPERGEROVÝM SYNDROMEM A VYSOCE FUNKČNÍM AUTISMEM - PŘEHLEDOVÁ STUDIE

  • Original language description

    Poruchy autistického spektra (dále jen PAS) se těší neutuchajícímu zájmu odborníků z oblasti medicínské, speciálněpedagogické i psychologické. Hlavní důraz je kladen na problema- tiku časné a přesné diagnostiky a na speciální vzdělávací přístupy, které mají napomáhat k maxi- málnímu rozvoji jedince s PAS. Vzhledem k rozšiřování inkluzivního modelu vzdělávání přibývají v poslední době zahraniční studie (například Asberg et al., 2010; Nation et al., 2006; Norbury a Nation, 2011), které cílí na schopnostia dovednosti nezbytné při vzdělávání daných jedinců na běžných školách, jako je čtení a psaní. Zatímco samotná dovednost čtení bývá u jedinců s PAS na dobré úrovni, setkáváme se u nich často s hyperlexií, porozumění čtenému textu je problematic- ké a výrazně ovlivňuje školní výkony žáků. Jelikož jde o téma, které není v českém kontextu téměř řešené, rádi bychom v naší studii podali přehled relevantních zahraničních výzkumů a na základě jejich analýzy diskutovali možné souvislosti porozum

  • Czech name

    POROZUMĚNÍ ČTENÉMU U DĚTÍ S ASPERGEROVÝM SYNDROMEM A VYSOCE FUNKČNÍM AUTISMEM - PŘEHLEDOVÁ STUDIE

  • Czech description

    Poruchy autistického spektra (dále jen PAS) se těší neutuchajícímu zájmu odborníků z oblasti medicínské, speciálněpedagogické i psychologické. Hlavní důraz je kladen na problema- tiku časné a přesné diagnostiky a na speciální vzdělávací přístupy, které mají napomáhat k maxi- málnímu rozvoji jedince s PAS. Vzhledem k rozšiřování inkluzivního modelu vzdělávání přibývají v poslední době zahraniční studie (například Asberg et al., 2010; Nation et al., 2006; Norbury a Nation, 2011), které cílí na schopnostia dovednosti nezbytné při vzdělávání daných jedinců na běžných školách, jako je čtení a psaní. Zatímco samotná dovednost čtení bývá u jedinců s PAS na dobré úrovni, setkáváme se u nich často s hyperlexií, porozumění čtenému textu je problematic- ké a výrazně ovlivňuje školní výkony žáků. Jelikož jde o téma, které není v českém kontextu téměř řešené, rádi bychom v naší studii podali přehled relevantních zahraničních výzkumů a na základě jejich analýzy diskutovali možné souvislosti porozum

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Reading comprehension - typical development and its risks</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    25

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    351-362

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database