Reading comprehension at children with autism spectrum disorders
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10333982" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10333982 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Porozumění čtenému u dětí s poruchou autistického spektra
Original language description
Kapitola se zabývá problematikou porozumění dětí s poruchou autistického spektra a shrnuje výsledky výzkumného šetření, které proběhlo jako součást projektu Grantové agentury České republiky Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika. Jelikož se jedná o nepříliš zpracovávanou oblast v českém prostředí, vycházeli jsme ze zahraničních výzkumů na dané téma a na základě jejich analýzy jsme ověřovali situaci dětí s poruchou autistického spektra. Tito jedinci jsou často řazeni do skupiny jedinců s dobrým dekódováním, ale slabým porozumenim, což se může projevit na jejich školních výkonech. V následujícím textu předkládáme data získaná v rámci projektu, jejich analýzu a závěry, ke kterým jsme došli. Srovnáváme získané výstupy se zahraniční literaturou, diskutujeme možná omezení výzkumu a v neposlední řadě také uvádíme možné závěry pro vzdělávací praxi.
Czech name
Porozumění čtenému u dětí s poruchou autistického spektra
Czech description
Kapitola se zabývá problematikou porozumění dětí s poruchou autistického spektra a shrnuje výsledky výzkumného šetření, které proběhlo jako součást projektu Grantové agentury České republiky Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika. Jelikož se jedná o nepříliš zpracovávanou oblast v českém prostředí, vycházeli jsme ze zahraničních výzkumů na dané téma a na základě jejich analýzy jsme ověřovali situaci dětí s poruchou autistického spektra. Tito jedinci jsou často řazeni do skupiny jedinců s dobrým dekódováním, ale slabým porozumenim, což se může projevit na jejich školních výkonech. V následujícím textu předkládáme data získaná v rámci projektu, jejich analýzu a závěry, ke kterým jsme došli. Srovnáváme získané výstupy se zahraniční literaturou, diskutujeme možná omezení výzkumu a v neposlední řadě také uvádíme možné závěry pro vzdělávací praxi.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Reading comprehension - typical development and its risks</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Porozumění čtenému IV. Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu
ISBN
978-80-7290-863-9
Number of pages of the result
18
Pages from-to
71-88
Number of pages of the book
144
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—