Analysis of Reading Comprehension in Students with Cochlear Implant in Elementary Schools for Students with Hearing Impairments
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318725" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318725 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza úrovně čtení s porozuměním žáků s kochleárním implantátem v ZŠ pro sluchově postižené
Original language description
Příspěvek se zabývá problematikou čtení s porozuměním žáků s kochleárním implantátem v České republice. Ke zjištění stavu čtení s porozuměním žáků s kochleárním implantátem v průměrném věku 12,5 let při přechodu z prvního na druhý stupeň v základních školách pro sluchově postižené byl použit neverbální Kaufmanův subtest 16 Čtení s porozuměním z Kaufmanovy hodnotící baterie pro děti K-ABC. Výsledky měření tohoto subtestu byly analyzovány a srovnány s výsledky předešlých výzkumů autorek i výzkumů zahraničních. Z analýzy vyplynulo, že dvě třetiny žáků s kochleárním implantátem vykazují deficit ve čtení s porozuměním oproti jejich slyšícím vrstevníkům a opoždění mezi kalendářním věkem a vývojovým věkem pro čtení o - 2,4 roku, což jsou zjištění ekvivalentnís předešlými výzkumy, které poukazují mimo jiné na nutnost hledání nových postupů při rozvoji jazykových kompetencí u této skupiny žáků.
Czech name
Analýza úrovně čtení s porozuměním žáků s kochleárním implantátem v ZŠ pro sluchově postižené
Czech description
Příspěvek se zabývá problematikou čtení s porozuměním žáků s kochleárním implantátem v České republice. Ke zjištění stavu čtení s porozuměním žáků s kochleárním implantátem v průměrném věku 12,5 let při přechodu z prvního na druhý stupeň v základních školách pro sluchově postižené byl použit neverbální Kaufmanův subtest 16 Čtení s porozuměním z Kaufmanovy hodnotící baterie pro děti K-ABC. Výsledky měření tohoto subtestu byly analyzovány a srovnány s výsledky předešlých výzkumů autorek i výzkumů zahraničních. Z analýzy vyplynulo, že dvě třetiny žáků s kochleárním implantátem vykazují deficit ve čtení s porozuměním oproti jejich slyšícím vrstevníkům a opoždění mezi kalendářním věkem a vývojovým věkem pro čtení o - 2,4 roku, což jsou zjištění ekvivalentnís předešlými výzkumy, které poukazují mimo jiné na nutnost hledání nových postupů při rozvoji jazykových kompetencí u této skupiny žáků.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Multidimenzionalita - východisko rozvoja súčasnej špeciálnej pedagogiky
ISBN
978-80-89726-38-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
244-255
Publisher name
IRIS
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
Nov 25, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—