eading comprehension - developmental dynamics and its predictors
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318966" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318966 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Porozumění čtenému - vývojová dynamika a jeho předpoklady
Original language description
Hlavním cílem projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika bylo přispět k poznání, jaké formy porozumění čtenému existují a jak se porozumění čtenému v průběhu školní docházky na 1. st. ZŠ rozvíjí.. Kapitola obsahuje popis použitých nástrojů pro hodnocení porozumění čtenému - jednak těch, které jsou v naší zemi běžně k dispozici a dále nástrojů nových, které vycházely z inspirativních zdrojů v zahraniční literatuře. Nové nástroje byly teoretizovány, připraveny, pilotně prověřeny a upraveny a použity ve výzkumu žáků 1.-4. ročníků ZŠ. Popisovány jsou nejprve popisné charakteristiky různých testů porozumění, a to porozumění větným celkům a porozumění kontextuálním textům zprostředkovaným pomocí hlasitého a tichého čtení. V analytickém zpracování jsou analyzovány vztahy k nástrojům, které se staly našimi měřítky porozumění. Sledován je vztah mezi kognitivními schopnostmi, jazykovými schopnostmi, zahrnujícími složku fonologickou, morfologicko-syntaktickou i sémantickou a č
Czech name
Porozumění čtenému - vývojová dynamika a jeho předpoklady
Czech description
Hlavním cílem projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika bylo přispět k poznání, jaké formy porozumění čtenému existují a jak se porozumění čtenému v průběhu školní docházky na 1. st. ZŠ rozvíjí.. Kapitola obsahuje popis použitých nástrojů pro hodnocení porozumění čtenému - jednak těch, které jsou v naší zemi běžně k dispozici a dále nástrojů nových, které vycházely z inspirativních zdrojů v zahraniční literatuře. Nové nástroje byly teoretizovány, připraveny, pilotně prověřeny a upraveny a použity ve výzkumu žáků 1.-4. ročníků ZŠ. Popisovány jsou nejprve popisné charakteristiky různých testů porozumění, a to porozumění větným celkům a porozumění kontextuálním textům zprostředkovaným pomocí hlasitého a tichého čtení. V analytickém zpracování jsou analyzovány vztahy k nástrojům, které se staly našimi měřítky porozumění. Sledován je vztah mezi kognitivními schopnostmi, jazykovými schopnostmi, zahrnujícími složku fonologickou, morfologicko-syntaktickou i sémantickou a č
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Reading comprehension - typical development and its risks</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Porozumění čtenému III. Typický vývoj porozumění čtenému - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu
ISBN
978-80-7290-862-2
Number of pages of the result
42
Pages from-to
85-126
Number of pages of the book
232
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—