Reading and Parent's perspective
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318975" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318975 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Čtení a rodičovská perspektiva
Original language description
Kapitola reflektuje otázku vlivu rodiny na školní úspěšnost dítěte a čtenářskou gramotnost. Jde o téma, které se v odborné literatuře vyskytuje zhruba od 70. let minulého století a které tudíž nelze opomenout ani ve výzkumu v rámci projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika. Zabývá se především tím, zda a jak se domácí příprava, vzdělání rodičů a rodinné aktivity spojené se čtením promítají do výkonů dítěte v porozumění čtenému. Závěry vycházejí ze zjištění na základě nestandardizovaného Dotazníku pro rodiče, který byl součástí testové baterie ve výzkumu zaměřeném na porozumění čtenému.
Czech name
Čtení a rodičovská perspektiva
Czech description
Kapitola reflektuje otázku vlivu rodiny na školní úspěšnost dítěte a čtenářskou gramotnost. Jde o téma, které se v odborné literatuře vyskytuje zhruba od 70. let minulého století a které tudíž nelze opomenout ani ve výzkumu v rámci projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika. Zabývá se především tím, zda a jak se domácí příprava, vzdělání rodičů a rodinné aktivity spojené se čtením promítají do výkonů dítěte v porozumění čtenému. Závěry vycházejí ze zjištění na základě nestandardizovaného Dotazníku pro rodiče, který byl součástí testové baterie ve výzkumu zaměřeném na porozumění čtenému.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Reading comprehension - typical development and its risks</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Porozumění čtenému III. Typický vývoj porozumění čtenému - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu
ISBN
978-80-7290-862-2
Number of pages of the result
24
Pages from-to
141-164
Number of pages of the book
232
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—