All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Selected critical places of mathematics - investigating pupils' difficulties

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319219" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319219 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vybraná kritická místa matematiky - zkoumání žákovských obtíží

  • Original language description

    Kapitola shrnuje tři zdroje výzkumu prezentovaného v dalších kapitolách knihy: sekundární analýza výsledků mezinárodního srovnávacího výzkumu TIMSS 2007, realizace hloubkových rozhovorů se zkušenými učiteli základní školy s cílem zjistit, které oblasti matematiky základní školy považují za své žáky za kritické, kvantitativní šetření formou online dotazníku pro učitele základní školy s cílem verifikovat zjištění z rozhovorů s učiteli. Dále je pojednáno o metodologii výzkumu prezentovaného v dalších kapitolách knihy:cíl výzkumu (identifikovat povahu obtíží českých žáků základní školy v kritických oblastech školské matematiky) a metody výzkumu (hloubkové rozhovory s žáky nad řešeními úloh). Jsou uvedeny dvě výzkumné otázky a popsán výběr témat a tvorba diagnostických úloh. Je ukázáno, jak probíhal výběr žáků a sběr výzkumných dat. Stručně je ukázán způsob analýzy dat, které je dále rozveden v kapitolách knihy. Nakonec je popsána struktura knihy a omezení předloženého výzkumu.

  • Czech name

    Vybraná kritická místa matematiky - zkoumání žákovských obtíží

  • Czech description

    Kapitola shrnuje tři zdroje výzkumu prezentovaného v dalších kapitolách knihy: sekundární analýza výsledků mezinárodního srovnávacího výzkumu TIMSS 2007, realizace hloubkových rozhovorů se zkušenými učiteli základní školy s cílem zjistit, které oblasti matematiky základní školy považují za své žáky za kritické, kvantitativní šetření formou online dotazníku pro učitele základní školy s cílem verifikovat zjištění z rozhovorů s učiteli. Dále je pojednáno o metodologii výzkumu prezentovaného v dalších kapitolách knihy:cíl výzkumu (identifikovat povahu obtíží českých žáků základní školy v kritických oblastech školské matematiky) a metody výzkumu (hloubkové rozhovory s žáky nad řešeními úloh). Jsou uvedeny dvě výzkumné otázky a popsán výběr témat a tvorba diagnostických úloh. Je ukázáno, jak probíhal výběr žáků a sběr výzkumných dat. Stručně je ukázán způsob analýzy dat, které je dále rozveden v kapitolách knihy. Nakonec je popsána struktura knihy a omezení předloženého výzkumu.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Critical areas of mathematics at the primary school - analysis of teachers' didactic practices</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků

  • ISBN

    978-80-246-3234-6

  • Number of pages of the result

    15

  • Pages from-to

    11-25

  • Number of pages of the book

    464

  • Publisher name

    Karolinum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter