Lower secondary pupils' problems when finding the areas of shapes and volumes of solids
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319241" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319241 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Obtíže žáků 2. stupně ve zjišťování obsahu útvarů a objemů těles
Original language description
Kapitola obsahuje výsledky výzkumu týkajícího se obtíží žáků 2. stupně s řešením úloh na obsah útvarů a objem těles. Tyto obtíže byly zjišťovány formou klinických rozhovorů s žáky nad řešeními vybraných diagnostických úloh. Identifikovali jsme následující obtíže: žáci mají potíže s rozlišováním teoretického prostoru a prostoru reprezentací (např. přisuzují útvaru vlastnosti na základě jeho náčrtku); žáci mají problémy se strukturací prostoru (s pokrýváním roviny a vyplňováním prostoru); žáci mají tendenci okamžitě použít vzorec bez úvodní představy o úloze a v případě chyby mají tendenci ke kalkulativní nápravě vzorce; žáci mají často vzorce uchopené jen formálně; žáci nemají představu o výpočtu obsahu trojúhelníka a o vztahu k obsahu příslušného rovnoběžníku, Obtíže jsou popsány a ilustrovány žákovskými řešeními a úryvky z rozhovorů. Dále jsou uvedeny jejich pravděpodobné obtíže a načrtnuta možnost reedukace. Výsledky našeho výzkumu jsou dány do souvislosti s výsledky mezinárodních vý
Czech name
Obtíže žáků 2. stupně ve zjišťování obsahu útvarů a objemů těles
Czech description
Kapitola obsahuje výsledky výzkumu týkajícího se obtíží žáků 2. stupně s řešením úloh na obsah útvarů a objem těles. Tyto obtíže byly zjišťovány formou klinických rozhovorů s žáky nad řešeními vybraných diagnostických úloh. Identifikovali jsme následující obtíže: žáci mají potíže s rozlišováním teoretického prostoru a prostoru reprezentací (např. přisuzují útvaru vlastnosti na základě jeho náčrtku); žáci mají problémy se strukturací prostoru (s pokrýváním roviny a vyplňováním prostoru); žáci mají tendenci okamžitě použít vzorec bez úvodní představy o úloze a v případě chyby mají tendenci ke kalkulativní nápravě vzorce; žáci mají často vzorce uchopené jen formálně; žáci nemají představu o výpočtu obsahu trojúhelníka a o vztahu k obsahu příslušného rovnoběžníku, Obtíže jsou popsány a ilustrovány žákovskými řešeními a úryvky z rozhovorů. Dále jsou uvedeny jejich pravděpodobné obtíže a načrtnuta možnost reedukace. Výsledky našeho výzkumu jsou dány do souvislosti s výsledky mezinárodních vý
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Critical areas of mathematics at the primary school - analysis of teachers' didactic practices</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků
ISBN
978-80-246-3234-6
Number of pages of the result
66
Pages from-to
253-318
Number of pages of the book
464
Publisher name
Karolinum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—