All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Lower secondary pupils' problems when finding the areas of shapes and volumes of solids

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319241" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319241 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Obtíže žáků 2. stupně ve zjišťování obsahu útvarů a objemů těles

  • Original language description

    Kapitola obsahuje výsledky výzkumu týkajícího se obtíží žáků 2. stupně s řešením úloh na obsah útvarů a objem těles. Tyto obtíže byly zjišťovány formou klinických rozhovorů s žáky nad řešeními vybraných diagnostických úloh. Identifikovali jsme následující obtíže: žáci mají potíže s rozlišováním teoretického prostoru a prostoru reprezentací (např. přisuzují útvaru vlastnosti na základě jeho náčrtku); žáci mají problémy se strukturací prostoru (s pokrýváním roviny a vyplňováním prostoru); žáci mají tendenci okamžitě použít vzorec bez úvodní představy o úloze a v případě chyby mají tendenci ke kalkulativní nápravě vzorce; žáci mají často vzorce uchopené jen formálně; žáci nemají představu o výpočtu obsahu trojúhelníka a o vztahu k obsahu příslušného rovnoběžníku, Obtíže jsou popsány a ilustrovány žákovskými řešeními a úryvky z rozhovorů. Dále jsou uvedeny jejich pravděpodobné obtíže a načrtnuta možnost reedukace. Výsledky našeho výzkumu jsou dány do souvislosti s výsledky mezinárodních vý

  • Czech name

    Obtíže žáků 2. stupně ve zjišťování obsahu útvarů a objemů těles

  • Czech description

    Kapitola obsahuje výsledky výzkumu týkajícího se obtíží žáků 2. stupně s řešením úloh na obsah útvarů a objem těles. Tyto obtíže byly zjišťovány formou klinických rozhovorů s žáky nad řešeními vybraných diagnostických úloh. Identifikovali jsme následující obtíže: žáci mají potíže s rozlišováním teoretického prostoru a prostoru reprezentací (např. přisuzují útvaru vlastnosti na základě jeho náčrtku); žáci mají problémy se strukturací prostoru (s pokrýváním roviny a vyplňováním prostoru); žáci mají tendenci okamžitě použít vzorec bez úvodní představy o úloze a v případě chyby mají tendenci ke kalkulativní nápravě vzorce; žáci mají často vzorce uchopené jen formálně; žáci nemají představu o výpočtu obsahu trojúhelníka a o vztahu k obsahu příslušného rovnoběžníku, Obtíže jsou popsány a ilustrovány žákovskými řešeními a úryvky z rozhovorů. Dále jsou uvedeny jejich pravděpodobné obtíže a načrtnuta možnost reedukace. Výsledky našeho výzkumu jsou dány do souvislosti s výsledky mezinárodních vý

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Critical areas of mathematics at the primary school - analysis of teachers' didactic practices</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků

  • ISBN

    978-80-246-3234-6

  • Number of pages of the result

    66

  • Pages from-to

    253-318

  • Number of pages of the book

    464

  • Publisher name

    Karolinum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter