All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Construction tasks in solutions of pupils in all grades of primary school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319232" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319232 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Konstrukční úlohy v řešeních žáků napříč ročníky základní školy

  • Original language description

    Kapitola obsahuje výsledky výzkumu týkajícího se obtíží žáků 1. a 2. stupně s řešením konstrukčních úloh. Tyto obtíže byly zjišťovány formou klinických rozhovorů s žáky nad řešeními vybraných diagnostických úloh. Identifikovali jsme následující obtíže: žáci mají potíže s rozlišováním teoretického prostoru a prostoru reprezentací (např. s útvarem nepracují jako s teoretickým objektem, ale ztotožňují ho s náčrtem); žáci mají tendenci uvažovat o prototypech geometrických objektů, a tudíž objektům přisuzovat i vlastnosti, které nejsou nutné a mají nahodilý charakter (např. pracují i s polohou a velikostí objektů); žáci provádějí nekorektní konstrukce, Obtíže jsou popsány a ilustrovány žákovskými řešeními a úryvky z rozhovorů. Dále jsou uvedeny jejich pravděpodobné obtíže a načrtnuta možnost reedukace. Výsledky našeho výzkumu jsou dány do souvislosti s výsledky mezinárodních výzkumů, národního testování i s výsledky našeho online šetření mezi učiteli 1. stupně a učiteli matematiky.

  • Czech name

    Konstrukční úlohy v řešeních žáků napříč ročníky základní školy

  • Czech description

    Kapitola obsahuje výsledky výzkumu týkajícího se obtíží žáků 1. a 2. stupně s řešením konstrukčních úloh. Tyto obtíže byly zjišťovány formou klinických rozhovorů s žáky nad řešeními vybraných diagnostických úloh. Identifikovali jsme následující obtíže: žáci mají potíže s rozlišováním teoretického prostoru a prostoru reprezentací (např. s útvarem nepracují jako s teoretickým objektem, ale ztotožňují ho s náčrtem); žáci mají tendenci uvažovat o prototypech geometrických objektů, a tudíž objektům přisuzovat i vlastnosti, které nejsou nutné a mají nahodilý charakter (např. pracují i s polohou a velikostí objektů); žáci provádějí nekorektní konstrukce, Obtíže jsou popsány a ilustrovány žákovskými řešeními a úryvky z rozhovorů. Dále jsou uvedeny jejich pravděpodobné obtíže a načrtnuta možnost reedukace. Výsledky našeho výzkumu jsou dány do souvislosti s výsledky mezinárodních výzkumů, národního testování i s výsledky našeho online šetření mezi učiteli 1. stupně a učiteli matematiky.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Critical areas of mathematics at the primary school - analysis of teachers' didactic practices</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků

  • ISBN

    978-80-246-3234-6

  • Number of pages of the result

    47

  • Pages from-to

    133-179

  • Number of pages of the book

    464

  • Publisher name

    Karolinum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter