Construction tasks in solutions of pupils in all grades of primary school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319232" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319232 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Konstrukční úlohy v řešeních žáků napříč ročníky základní školy
Original language description
Kapitola obsahuje výsledky výzkumu týkajícího se obtíží žáků 1. a 2. stupně s řešením konstrukčních úloh. Tyto obtíže byly zjišťovány formou klinických rozhovorů s žáky nad řešeními vybraných diagnostických úloh. Identifikovali jsme následující obtíže: žáci mají potíže s rozlišováním teoretického prostoru a prostoru reprezentací (např. s útvarem nepracují jako s teoretickým objektem, ale ztotožňují ho s náčrtem); žáci mají tendenci uvažovat o prototypech geometrických objektů, a tudíž objektům přisuzovat i vlastnosti, které nejsou nutné a mají nahodilý charakter (např. pracují i s polohou a velikostí objektů); žáci provádějí nekorektní konstrukce, Obtíže jsou popsány a ilustrovány žákovskými řešeními a úryvky z rozhovorů. Dále jsou uvedeny jejich pravděpodobné obtíže a načrtnuta možnost reedukace. Výsledky našeho výzkumu jsou dány do souvislosti s výsledky mezinárodních výzkumů, národního testování i s výsledky našeho online šetření mezi učiteli 1. stupně a učiteli matematiky.
Czech name
Konstrukční úlohy v řešeních žáků napříč ročníky základní školy
Czech description
Kapitola obsahuje výsledky výzkumu týkajícího se obtíží žáků 1. a 2. stupně s řešením konstrukčních úloh. Tyto obtíže byly zjišťovány formou klinických rozhovorů s žáky nad řešeními vybraných diagnostických úloh. Identifikovali jsme následující obtíže: žáci mají potíže s rozlišováním teoretického prostoru a prostoru reprezentací (např. s útvarem nepracují jako s teoretickým objektem, ale ztotožňují ho s náčrtem); žáci mají tendenci uvažovat o prototypech geometrických objektů, a tudíž objektům přisuzovat i vlastnosti, které nejsou nutné a mají nahodilý charakter (např. pracují i s polohou a velikostí objektů); žáci provádějí nekorektní konstrukce, Obtíže jsou popsány a ilustrovány žákovskými řešeními a úryvky z rozhovorů. Dále jsou uvedeny jejich pravděpodobné obtíže a načrtnuta možnost reedukace. Výsledky našeho výzkumu jsou dány do souvislosti s výsledky mezinárodních výzkumů, národního testování i s výsledky našeho online šetření mezi učiteli 1. stupně a učiteli matematiky.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Critical areas of mathematics at the primary school - analysis of teachers' didactic practices</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků
ISBN
978-80-246-3234-6
Number of pages of the result
47
Pages from-to
133-179
Number of pages of the book
464
Publisher name
Karolinum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—