Understanding of Czech and British students about evolution and natural selection
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10329923" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10329923 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pojetí českých a britských žáků o evoluci a přírodním výběru
Original language description
Příspěvek prezentuje výsledky komparativního výzkumu, který byl uskutečněn mezi žáky českých, anglických a skotských škol sekundárního stupně vzdělávání (ISCED 2-3). V rámci výzkumu jsou mapovány představy žáků o evoluci a přírodním výběru. Dále je zjišťováno, která evoluční témata jsou pro žáky náročná k pochopení při výuce. Data byla získávána pomocí online dotazníku. Při statistickém zpracování byly samostatně vyhodnoceny odpovědi českých a britských žáků. Výsledky ukazují, že vizuální představa pojmu evoluce se jak u českých tak britských žáků vztahuje převážně k evoluci člověka, kdežto představa o pojmu přírodní výběr je více rozdílná. Z určitých odpovědí je zřejmé, že někteří čeští i britští žáci sdílejí konkrétní nejasnosti a miskoncepce o evoluci a přírodním výběru. Také je patrné, že některá témata jsou pro žáky velmi náročná k pochopení.
Czech name
Pojetí českých a britských žáků o evoluci a přírodním výběru
Czech description
Příspěvek prezentuje výsledky komparativního výzkumu, který byl uskutečněn mezi žáky českých, anglických a skotských škol sekundárního stupně vzdělávání (ISCED 2-3). V rámci výzkumu jsou mapovány představy žáků o evoluci a přírodním výběru. Dále je zjišťováno, která evoluční témata jsou pro žáky náročná k pochopení při výuce. Data byla získávána pomocí online dotazníku. Při statistickém zpracování byly samostatně vyhodnoceny odpovědi českých a britských žáků. Výsledky ukazují, že vizuální představa pojmu evoluce se jak u českých tak britských žáků vztahuje převážně k evoluci člověka, kdežto představa o pojmu přírodní výběr je více rozdílná. Z určitých odpovědí je zřejmé, že někteří čeští i britští žáci sdílejí konkrétní nejasnosti a miskoncepce o evoluci a přírodním výběru. Také je patrné, že některá témata jsou pro žáky velmi náročná k pochopení.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů