Curriculum Changes in Theories, Projects and Practices
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10330317" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10330317 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Proměny kurikula v teoriích, projektech a praxi
Original language description
Kapitola se zabývá proměnami koncepce a tvorby kurikula v mezinárodním a českém kontextu. Metodologický přístup kombinuje teoretické analýzy historických a současných modelů kurikula s empirickou analýzou procesů tvorby kurikula, politických programů, projektů a realizace kurikula ve školách. První část kapitoly se zaměřuje na proměny kurikulárních modelů v mezinárodním kontextu. Pozornost je věnována zejména procesu transformace obsahu a roli učitelů. Druhá část analyzuje v retrospektivě reformu kurikula základního vzdělávání v České republice od fáze vizí přes tvorbu vzdělávacích programů po implementaci ve školách. Kritická reflexe dvacetiletého procesu se zaměřuje na identifikaci nedostatků vzdělávací politiky, které ovlivnily neúspěšnost kurikulární reformy v České republice.
Czech name
Proměny kurikula v teoriích, projektech a praxi
Czech description
Kapitola se zabývá proměnami koncepce a tvorby kurikula v mezinárodním a českém kontextu. Metodologický přístup kombinuje teoretické analýzy historických a současných modelů kurikula s empirickou analýzou procesů tvorby kurikula, politických programů, projektů a realizace kurikula ve školách. První část kapitoly se zaměřuje na proměny kurikulárních modelů v mezinárodním kontextu. Pozornost je věnována zejména procesu transformace obsahu a roli učitelů. Druhá část analyzuje v retrospektivě reformu kurikula základního vzdělávání v České republice od fáze vizí přes tvorbu vzdělávacích programů po implementaci ve školách. Kritická reflexe dvacetiletého procesu se zaměřuje na identifikaci nedostatků vzdělávací politiky, které ovlivnily neúspěšnost kurikulární reformy v České republice.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Premeny školského kurikula: (slovenská a česká skúsenosť)
ISBN
978-80-557-1092-1
Number of pages of the result
22
Pages from-to
44-65
Number of pages of the book
201
Publisher name
Belianum
Place of publication
Banská Bystrica
UT code for WoS chapter
—