All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Curriculum Changes in Theories, Projects and Practices

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10330317" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10330317 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Proměny kurikula v teoriích, projektech a praxi

  • Original language description

    Kapitola se zabývá proměnami koncepce a tvorby kurikula v mezinárodním a českém kontextu. Metodologický přístup kombinuje teoretické analýzy historických a současných modelů kurikula s empirickou analýzou procesů tvorby kurikula, politických programů, projektů a realizace kurikula ve školách. První část kapitoly se zaměřuje na proměny kurikulárních modelů v mezinárodním kontextu. Pozornost je věnována zejména procesu transformace obsahu a roli učitelů. Druhá část analyzuje v retrospektivě reformu kurikula základního vzdělávání v České republice od fáze vizí přes tvorbu vzdělávacích programů po implementaci ve školách. Kritická reflexe dvacetiletého procesu se zaměřuje na identifikaci nedostatků vzdělávací politiky, které ovlivnily neúspěšnost kurikulární reformy v České republice.

  • Czech name

    Proměny kurikula v teoriích, projektech a praxi

  • Czech description

    Kapitola se zabývá proměnami koncepce a tvorby kurikula v mezinárodním a českém kontextu. Metodologický přístup kombinuje teoretické analýzy historických a současných modelů kurikula s empirickou analýzou procesů tvorby kurikula, politických programů, projektů a realizace kurikula ve školách. První část kapitoly se zaměřuje na proměny kurikulárních modelů v mezinárodním kontextu. Pozornost je věnována zejména procesu transformace obsahu a roli učitelů. Druhá část analyzuje v retrospektivě reformu kurikula základního vzdělávání v České republice od fáze vizí přes tvorbu vzdělávacích programů po implementaci ve školách. Kritická reflexe dvacetiletého procesu se zaměřuje na identifikaci nedostatků vzdělávací politiky, které ovlivnily neúspěšnost kurikulární reformy v České republice.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Premeny školského kurikula: (slovenská a česká skúsenosť)

  • ISBN

    978-80-557-1092-1

  • Number of pages of the result

    22

  • Pages from-to

    44-65

  • Number of pages of the book

    201

  • Publisher name

    Belianum

  • Place of publication

    Banská Bystrica

  • UT code for WoS chapter